tisdag 4 juni 2013

Senaste nytt

Vigselringen
Den var stor redan från början men eftersom jag var gravid så vågade inte guldsmedaren förminska den ifall jag sedan skulle få förtjockade fingrar for ever. Men jag svullnade aldrig under graviditeten, ringen satt glappt hela tiden och jag hade den även på förlossningen. Har dock varit livrädd att jag ska tappa den, ett par gånger har jag lyckats "slänga" den ifrån mej, t ex när jag har skakat tvätt. Inte roligt att hela tiden går runt och spänna fingret. Men nu har jag äntligen tagit tag i det och lämnat in den för att få den förminskad. 
Nu sitter den bra mycket tajtare, jag får fnula en stund innan den kan tas av och det känns betydligt säkrare! Är även körd i någon ultramaskin så den glänser så fint så! Synd att de ska bli så dassiga efter ett tag..

Såld säng
Ja, nu vettni, nu har jag äntligen lyckats övertala den där lilla fröken i familjen att sälja våningssängen som hon har. Att jag sydde de där uggle-skynkorna att kunna dra för har liksom motarbetat mej den senaste tiden. Hon har gillat att sova inuti kojan men ändrade sig tillslut. Den är såld och blir hämtad på torsdag. Rummet kommer bli så mycket luftigare när det stora åbäket byts ut.

Ny säng
På fredag åker vi till Eksjö och hämtar den nya sängen. Den gamla sängen rättare sagt. Inte nog med att jag fick sälja den gamla, hon gick med på att ha en antik växasäng! Den ska givetvis bli vit! Jaaa! Segertecken! Eventuellt blir det en sänghimmel också! Det kommer bli jättefint!

Helgen
Jag längtar till helgen för då kommer allra käraste syster hit! Vi ska å härja å slåss med tantera på lördag. Det blir nog grejer det med en fyramånaders.. 

Å så här blev bilden på oss från när vi var på Studiofotograferna här i Värnamo. Bilden har skickats till Värnamo Nyheter och Vimmerby Tidningen. 



En förstoring ( svartvit ) kommer beställas och hängas på vår tavelvägg under trappan. Ett fint familjefoto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar