söndag 16 juni 2013

Syskonkärlek del 2

Det är så roligt att se kidsens relationer växa fram. De två stora är så måna och så goa med sin lillebror och den lille är så förtjust och intresserad av vad de andra gör. De pussar på honom och talar om hur mycket de älskar honom och Truls skiner upp, ger ifrån sig glädjeskrik när han ser dem eller lägger opp ett stort flin. 
I fredags fick Truls ligga hos Siri i hennes nya säng och jag vet inte vem som njöt mest - han av att vara i centrum eller hon av att ha sin lillebror helt för sig själv..

Igår när Noah satt och spelade satte jag honom bredvid och han släppte inte blicken från spelet. Han är så galet intresserad av Iphone, spel, tv - faan! ha ha.. 
Länge, länge satt han bredvid sin storebror, helt tyst och inne i vad som skedde på skärmen. Så la han armen på Noahs axel och tog tag i örat och pillade och gosade med det.

De där tre alltså.. jag tror de kommer ha grymt roligt tillsammans. 
Noah och Siri är på pass stora att de ( vad jag tror ) får nog inte några avundsjukekänslor gentemot den lille. Jag har en känsla av att de kommer finnas nära och beskydda honom under hans uppväxt. De frågar ofta hur gammal Truls är när de är i en viss ålder, Noah kommer vara 18 när Truls är 8 och vi skojade om att han får köra honom till och från träningar och kompisar. 

Fina, fina barn!



Jag tror den lille vill vara med och baka han också.. ett litet tag till får han vänta.. Ush, vad han kommer få höra det under lång tid framöver.. "Du är för liten Truls.. " 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar