måndag 30 september 2013

Målar lite

Idag målas det trappdelar. Eftersom vi tog bort spalje'n vid inflyttningen blev det till att bygga en egen trappgrind nu. 
Truls har satt upp händerna och sträckt sig upp/fram så det kändes som en akut grej! 
Frank byggde igår och jag står som vanligt för målandet, behövs ett sista strök bara. 

Uush, jag har redan tröttnat å då är den inte oppe än. 
För att inte tala om skåplås! Också något som behövs inom kort tid! Han är och far i köket, sliter upp kökslådorna och drar ut ett par meter plastpåsar. Men man lär ju bli knäpp på't! Vad man än ska ha så får man pilla in fingrar och grejja.. Jag lär ju slita tag i luckorna på ren vana.. få handtagen i näven.. 
Jag är ju lite yvig i mina rörelser, två eller tre gånger har jag tagit tag i en lucka och på nåt klurigt sätt fått loss den och fått fippla och fånga den i luften.. 

Barn och Malin-lås är nog inte så dumt när jag tänker efter.. 

En annan sak,
Jag håller mej på vikten, ligger nu 4 kg under före-graviditets-kilo. Nöjd! Känns dock som att man lär lägga på sig när amningen upphör men bara jag håller mej under 66,5 kg så känns allt helt okej. 

Så här lite har jag aldrig legat på. Jo förståss, men inte på flera flera år! Har legat på 68-71 i många herrans år. Gick ner till 66,5 före hormonbehandlingarna och har kunnat gå tillbaka till det nu efter. Skönt!! Väldigt skönt eftersom Pco som mitt kroppstrassel heter gärna gör att man lägger på sig lätt. Jag var rädd att jag skulle få kämpa med kilo efter förlossningen men de har bara ramlat av mej! 



Jag är nyfiken på hur mina äggstockar mår nu efteråt. Vore intressant att se om det är lika packat med äggblåsor som innan. Mensen kan som normalt dröja opp till ett år och jag tänkte jag skulle låta den få dit på sig sedan ska jag boka tid för att få mej en glutt och att få utskrivet Provera för att framkalla mensen lite då och då. 
"Bästa" med Pco är ju helt klart att slippa de där röda veckorna men det är inte bra att gå för länge utan mens. Med tabletterna kan jag välja vilken månad jag vill ha den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar