måndag 2 juli 2012

Älskade Kotte!!


Nervös som tusan hela gårdagskvällen och på morgonen, jag sa till F att vi struntar i det, vi åker inte.
I väntrummet kändes minutrarna som eeevigheter och F tröstade och peppade mej. Vi fick komma in och jag fick lägga mej på britsen, tog F i handen, vände ansiktet mot honom och sa att jag vill inte se från början.
Jag var så nervös så jag mådde illa, inte grav.illa utan mådåligt-illa.
Så säger barnmorskan:
- Där har vi hjärtat som slår, nu kan du titta M.

Och där låg den. Lilld vännen. Vår kotte! <3 Sprattlade för fullt så barnmorskan hade stora bekymmer med att få en bra bild att mäta nackspalten. Det tog sin lilla stund men hon lyckades tillslut. Under tiden låg vi och tittade på vår bebis! Så liten med så otroligt älskad! Den lever! Jag kan inte sätta ord på vad jag känner!

Hon mätte nackspalten till 0,9 mm och sa att enbart det värdet var bra men att hon skulle räkna ut värdet senare. Bebisen skuttade och vände på sig hela tiden och vi skojjade om att den måste ha mina gener, jag ligger aldrig still.
Hon berätrade att allt såg bra ut men när vi var klara och skulle gå besked kunde hon inte få fram mitt blodprovssvar i datorn. Hon lovade att kolla upp det och höra av sig under dagen.

En timma senare ringde de från kvinnohälsovården och ville att jag skulle komma in och ta blodprovet. Saken var att det hade missats vid inskrivningen. Sagt och gjort och jag fick veta att jag skulle få svar om sisådär 10 dagar.

Jaja alla kan göra fel. Bara å vänta :)

När vi hämtade barnen på dagis/fritids sa vi att vi har en överraskning till dem och så visade F ena ultraljudsbilden.
- Vad är det där? sa de båda.
Sen kom bonussonen på det och sa högt: M har en bebis i magen!!
-Ååå då blir jag storasyster ropade bonusdottern!
Mycket glädje och många sköna kommentarer.
Bonusdottern frågade när den kommer och jag sa att den kommer efter hennes födelsedag.
- Jaha, ja då får bebisen fira jul i M's mage!!

:)

Idag är jag på 11+5 räknade hon ut då jag byter nu vecka på onsdagar. Alltså har vi gått 12 veckor i övermorgon. Nu kan vi börja berätta vår hrmlighet för våra familjer.
Passar bra nu när alla kommer vara samlade i veckan! Alla kommer upp till Norge och är med på vår stora dag på lördag! <3
Nu ska jag på salong och göra nagelförlängning, sen åker vi! Mot Norge och bästa semesterveckan!!

3 kommentarer:

  1. Grattis :) åhh va skönt!! Detta va goda nyheter :)

    SvaraRadera
  2. Oh My god vilken fantastisk bild! Att de är så stor efter "bara" 11 veckor drygt. Coolt :) Grattis!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!! Javisst bilderna är helt fantastiskt! Galet att det faktiskt finns en liten älskling i magen!! :)

    SvaraRadera