tisdag 31 juli 2012

Vecka 17 ( 16+0 )



 
Missade att ta en bild igår så denna är tagen imorse. Nu går det inte att dölja den förutom på jobbet då jag går i stora arbetströjor. Hemma går jag mest i mysbyxor, mest för att det är skönt men också för att slippa gå och köpa mammakläder. Jag drar mej verkligen för det. Tycker inte alls det känns relativt just nu. Jag skulle säkert kunna hitta många fina klädesplagg redan nu men jag känner att det vore tråkigt ifall man växer runt röven och så också längre fram så man ändå får gå och handla nya brallor om någon månad. Än så länge fungerar det finfint och jag knäpper mina vanliga jeans och byxor med hjälp av hårband - kanoners! 

När jag blivit lite större så kommer jag såklart med glädje fara in till stan och handla fina mammakläder! 

Eftersom jag jobbar som undersköterska på ett särskilt boende ( vårdbostad med b.l.a dementa ) så blir det mycket spring, många lyft med mera. Det går bra men jag tänker på vad jag gör och hur jag gör det med tanke på min störtblödning för ett par veckor sedan. Jag har inte haft blodbekymmer sedan dess men jag tänker såklart på det, speciellt på jobbet. Det jag däremot känner av lite då och då i jobbet är när jag t ex har sprungit omkring mycket eller böjt mej flera gånger m.m. så känns det som strålar i magen. Det gör inte ont som i ont men det är obehagligt och jag hajar till varje gång. Precis som om magen känner av att jag har varit i farten.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar