söndag 15 juli 2012

Lugnande svar

Läkaren som jag träffade idag gav mej ett lugn. Han visade och förklarade hur det ser ut. Lille kotten mår alldeles bra, den skuttar omkring i sin plaskepöl som bara den.
Jo, moderkakan ligger i nederkant. Det stämmer sa han. Men den ligger inte över livmodermunnen så att det är farligt. Vid rul om några veckor får vi se hur läget är då. Förmodligen har den krypit uppåt i takt med att livmodern växer, det brukar de göra sa han.
Han ser ingen fara i dagsläget och sa att jag skulle försöka slappna av lite och njuta av graviditeten. Jag berättade att jag är livrädd för minsta lilla eftersom det inte har varit så lätt att nå hit vi är idag. Han förstod såklart min oro men gav tryggande ord.
Jag frågade om det var farligt att börja arbeta imorgon med tanke på mina arbetsuppgifter men han sa att det är ingen fara. Det kan bli en ny blödning men det behöver inte bli det. Om jag arbetar och rör mej eller om jag ligger hemma i soffan spelar ingen roll enligt honom.

Skönt! Jag känner mej lugnare och tryggare i detta nu. Jag hoppas att det inte sker igen, det skrämde verkligen skiter ur oss! Lille skrutt där inne, ta det lite lugnt nu resterande tid!

Imorgon blir det alltså jobb. Jag ska berätta för mina arbetskamrater och semestervikarierna hur läget ligger och att de kanske får ta lite extra lyft för min skull. De är finfina människor så jag tror inte att det kommer bli några problem. De vet om att vi har gått på hormonbehandlingar och är helt med på noterna kring mina tankar och oroligheter.

Trevlig söndag på er!

/ Fru H.

1 kommentar: