fredag 27 juli 2012

NU kan man väl inte börja kräkas?

15+4 idag och andra gången på en vecka som jag har kräkts nu. Första gången var i lördags när jag hade tagit halva glaset av en vitamindrink som jag började dricka i september förra året. FitLine är det om någon funderade på det. När jag sedan fick plus på stickan fortsatte jag så klart med dem, de gör ju gott för både mej och för kotten! Men när jag började vara konstant illamående fick jag ta en paus på 1½-2 månader. De har stått i skåpet och väntat på att få bli använda igen! När jag nu har mått bra se senaste veckorna ville jag prova att ta en förra helgen. Halva kom ner men kom upp igen lika fort. Fy faan så vidrigt det är att kräkas!
Drinkarna åkte in i skåpet ögona böj! Det får gå ett tag till sa jag till mejsjälv.

Imorse vaknade jag hungrig och gjorde iordning två smörgåsar. Tog en AcoKvinna-tablett som jag gör v a r j e morgon och hann äta upp den första smörgåsen. Sen åkte den upp igen.

Hallå!? NU kan man väl inte börja kräkas?! Jag som var så lycklig över att ha sluppit med det vidriga! Jag mår inte illa nu i efterhand utan känner mej helt som vanligt. Det är länge sedan jag var illamående nu! Så konstigt alltihopa!

3 kommentarer:

  1. Åååååh vad jag lider med dig! Jag kräktes när jag åt efter att ha varit FÖR hungrig.. :( Blää!

    Kran på dig

    SvaraRadera
  2. Jag har också börjat må illa till och från. Dock inte så jag spytt. Har ju mått kanonbra hela graviditeten hittills annars. Men än är det inte så farligt för min del. Hoppas att det går över för dig snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi jo tyvärr :) Med sonen kräktes jag första gången i v 35 så det kan hänga med och hoppa på en närsomhelst. För att inte tala om under förlossningen... Kräk kräk kräk. Men det som jag upplever denna graviditet är att illamåendet är borta men jag kan kräkas rakt ut istället, det känns lite "farligt" för man vet inte när det kommer. Men en annan sak, de där vitamin tabl kan jag kräkas av när jag inte är gravid! Om man tar dom på tom mage, så jag äter alltid allt först och sen den jäkla tabletten...Hoppas du slipper fler episoder! Kram

    SvaraRadera