fredag 27 juli 2012

Vikten än så länge

Jag har alltid vägt mej på jobbets våg och jag är en sån som kan pendla 2 kg på någon vecka men har alltid under de senaste två åren legat stabilt mellan 68-71 kg. Innan jag blev gravid var jag mycket ( eller okej nångång ibland ;) ) ute och sprang i skogen och lyckades gå ner till 66-67 kg och var såklart överlycklig över det. Jag lyckades hålla mej kring det de sista månaderna innan jag blev gravid.

När vi var på inskrivning på Kvinnohälsovården i vecka 9-10 någonstans vägde jag in mej på 66,5 kg. Lycka! Jag minns inte exakt hur jag låg på jobbets våg då men kring där. När jag nu nyligen vägde mej på jobbets våg igen så visade den 69,6 kg. Hoho fortfarande under 70 kg! Om man ska tro att båda vågarna visar någorlunda lika så har jag med andra ord gått upp 3,1 kg under dessa snart 16 fulla veckorna. Samtidigt känns det mycket så känns det ändå väldigt bra eftersom jag n ä s t a n har kommit halvvägs.

Jag vill verkligen inte vara en av dem som lägger på sig 20kg +. Jag vet en kompis som gick upp 27 kg och hela hon var stor plus vattenfylld! Vad jag led med henne!
F kramade om mej bakifrån idag och smekte magen och tuttarna och sa: Du har inte gått upp någonting förutom att magen har börjat puta och att tuttarna har ökat i volym, älskling. Jag som känner mej rund och sladdrig blev så klart jätteglad!

Jag har fortfarande många av mina byxor än fast jag snor runt ett hårband i knäppningen. Jag hoppas att jag ska kunna ha mina byxor ett tag till, det känns lite för tidigt för att gå till mammaavdelningen redan nu. Så rund om magen är jag faktiskt inte, även att den såklart syns. Oj vad jag redan älskar min mage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar