måndag 2 april 2012

Besviken på kvinnokliniken

Jag är så besviken på Kvinnokliniken som vi går till. Jag tror ärligt talat att jag har mer kunskap och info kring detta än vad min läkare har som är inriktad på just fertilitetsproblem. Sant.

För det första så fick jag inga VUL vid mina två första Pergotimebehandlingar. Dubbeldosen resulterade i att jag blev överstimulerad. Heja.

För det andra så känns det som att de tycker att man är ett problem, att de bara vill skriva ut Pergotimetabletter och sen kan man gå hem. När jag ringde för ett par veckor sedan för att be om en tidigare läkartid eftersom min menstruation behagade komma tidigare än planerat fick jag blankt nej i luren. Jag behövde bara få en glutt i kissemurran för att se ifall cystan hade försvunnit. Men damen menade på att jag ska bara ha en läkare och eftersom hon var på semester fick jag snällt ställa mej i kön och vänta ytterligare en månad.

För det tredje så har vi nu blivit lovade att få Pregnylspruta. Det var jag som tog upp det från början, jag tror helt och fullt på att jag får ägg men att de inte fattar att släppa helt enkelt. Hon har varit tveksam men har nu gått med på det. När jag kom till apoteket för att hämta ut fick jag till svar att det var slut och att jag skulle meddela min läkare för att få ett annat slags preparat. Jag ringde KK och barnmorskan i luren lovade mej att ta upp det med läkaren.
Jag var på apoteket i ett annat ärende fem dagar senare och tänkte passa på och se ifall det hade kommit in något nytt recept. Icke då.

Nu har jag fått nog tänkte jag och ringde idag återigen till KK för att se vad de håller på med egentligen. Får prata med samma barnmorska som kom ihåg mej och hon säger att hon personligen gick in till min läkare för att meddela mitt ärende. Då hade min läkare bara sagt att hon har ingen ny plan för mej och att hon skulle fundera på hur vi då ska gå till väga.
Jag blir lite irriterad i luren utan att visa det och säger att det finns faktiskt en annan sorts spruta som heter Ovitrelle. Kan jag inte bara få recept på en sådan. Barnmorskan låter helt bortom flötet och undrar vad den hette nu igen. Jag berättar och hon skriver ner på ett papper som hon ska ta upp med läkaren.

Fan helvete jävla. Vad håller de på med? Kan de ingenting på min kvinnoklinik eller? Jag är så otroligt sugen på att söka till ett annat sjukhus. Kanske värt att få åka ett par mil extra!

3 kommentarer:

  1. Usch så fruktansvärt dåligt!
    Som att man inte är utsatt nog i den här jäkla situationen.

    Stå på dig och säg åt dem att det får vara nog!

    Fördelen med att gå privat som jag märkt nu är att personalen är handplockad och att de dessutom är beroende av oss 'kunde' - vilket speglar bemötandet och servicen.. Tyvärr.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag stal förresten din nedräknare, hoppas du förlåter mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud ta "min" räknare :) Man måste ju se nedräkningen till den bästa dagen i våra liv. (tills bebisen kommer ;) )

      Kram!

      Radera