torsdag 19 april 2012

Ultraljud på cd 9

Tidigare åt jag Pergo på cd 3-7 och fick komma på VUL på cd 10. Denna månad har jag ätit Pergo cd 5-9 och var på VUL idag på cd 9. Lite tajtare med andra ord men läkaren tyckte ändå att det såg fint ut. Hon hittade ett ägg på 9-10 mm och två på 7 mm. Hon trodde att det största var ledande och att de andra skulle sacka efter, men det är svårt att veta såhär tidigt i cykeln. Min slemhinna låg på 5 mm som hon tolkade som att den var under uppbyggnad. Hon var nöjd med aktiviteten. Skönt!

Jag fick en tid på måndag ( då cd 13 ) för att se hur det har utvecklat sig under helgen. Förhoppningsvis har det ledande ägget blivit stort och fint och de andra ( eller ett kan få hänga på ) har stannat av. För enligt henne så blir det avbrutet försök ifall alla tre skulle vilja lattja med i karusellen. Enligt RMC´s anvisningar så är det bara två äggblåsor som är godkänt vid stimulering av ägglossningsspruta.

Åh vad jag vill att detta ska bli bra. Att detta ska bli en bra omgång, att äggen ska växa på sig och att jag ska få chansen att testa sprutan. Jag tror på den.

Ny dag att räkna ner till nu då.

2 kommentarer:

  1. Kikar in och säger hej:)Vilken mysig blogg du har:)
    Hur mår du?

    Är det pergotime du äter?
    Jag har också ätit det, sen fick jag börja med sprutorna :)
    Lycka till!=)

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!
    Tack så mycket! Jag mår bra, tror jag :) Jo med det gör jag..
    Japp jag har nu ätit min fjärde kur Pergotime. Två enkla, en dubbel och nu 1 ½.
    Vilka sprutor menar du? Ägglossningssprutor eller sådana som används vid IVF?

    Kram!

    SvaraRadera