måndag 30 april 2012

En less måndag

Dippen fortsätter. Jag har för det första ont i magen, mest på den vänstra sidan.
F o r t f a r a n d e! Tycker att det borde gett med sig snart. Det är ju ändå 4 dagar sedan jag tog sprutan och ägglossningen borde ha skett för flera dagar sedan. Varför gör det då ont? Direkt skenar mina tankar iväg och jag får för mej att jag inte alls har ägglossat och att mina äggblåsor bara växer och växer och växer. Skulle inte förvåna mej ett skvatt ifall jag vore överstimulerad! Svullen är jag och ont gör det. Fan.

Jag drar mej undan, pratar inte med min sambo och är bara till synes tjurig. Egentligen är jag ledsen och vill prata men jag vill inte att han ska tycka att jag är jobbig. Det har han förvisso aldrig sagt att jag är, men jag känner bara hur less jag blir på mej själv...

Ska det inte ens ha blivit en ägglossning nu när allt såg så fint ut? Åh så less jag blir. Vad gör vi åt det? Jo jag sätter mej i bilen och åker till ett shoppingcenter ett par mil härifrån och handlar ett par påsar. Bara att gå på Ikea kommer göra susen!

Hej!

2 kommentarer:

  1. Dryga 30 timmar efter att jag tog sprutan så fick jag ont satan, kunde knappt gå.. de släppte efter ett tag men sen hade jag molande värk / svullen mage i ca en vecka efter sprutan... men som jag förstår de så tar de upp till en vecka innan ägget är nere i livmodern och då förhoppningsvis ska fastna. så de va absolut inget som skrämde just mig.
    Vet inte vart jag ville komma med detta men va väl mer att säga att du inte är ensam.
    //Adema

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid "skönt" att höra att andra upplever/upplevt samma sak. Så man kan lugna sig med att tro att man har blivit psykstörd ;)

      Tack!

      Radera