onsdag 11 april 2012

Mensen är här och sprutan ligger i kylen

Idag på Proveradag 8 började mensen. Så skönt att den inte segade efter nu när jag är så laddad inför kommande försök. Vårt fjärde.
En del säger att man ska äta klart Proverakuren och en del säger att man lika gärna kan slopa dem. Jag har gjort både och under kurernas gång. Jag tror jag hoppar dem denna gång. Skönt att liksom bli färdig på ett plan.
På söndag börjar Pergotimebehandlingen. Denna gång blir det start på cd 5 och det blir 1 ½ kur. Jag tror på detta. Jag tror på en mellanbehandling och jag tror på Ovitrellesprutan. Den hämtade jag ut idag så den ligger i kylskåpet och väntar. Jag frågade farmaceuten om den ska sprutas in kyld eller rumstempererad men hon kunde inte svara på det utan hänvisade till bipacksedeln. Har inte läst den men när jag tänker efter så måste den väl vara rumpstempererad? Inte kan man spruta in kyld vätska? Jag tänker på insulinsprutor eller innohep som ges på jobbet. Nä.. klart den ska vara normaltempad. Frågan är bara hur länge den ska vara framme?

Ni hör att jag vill ha er hjälp va ;)

Så var jag i valet och kvalet med det där telefonsamtalet. Ska jag ringa till min tidigare klinik eller till den nya? Jag kom fram till att jag har nu fått det jag velat ha länge och jag kör på denna kuren för att se hur kroppen reagerar. Skulle det bli positivt resultat så fortsätter jag på kliniken men reagerar jag inte på det heller och min läkare fortsätter att se ut som ett frågetecken så går jag över till den andra kliniken.

Nu laddar vi. Vi är taggade på försök nummer fyra.

5 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas det går vägen :) Håller en tumme, eller tre! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ovitrelle tog kag fram Några timmar innan bara förresten ;)

    SvaraRadera
  3. Jag följer dig steg för steg och håller tummarna allt jag kan:-) Har en positiv känsla den här gången, både för dig och mig!

    SvaraRadera
  4. Jag tog ut min ÄL spruta från kylen på morgonen när jag gick till jobbet och lät den ligga kvar i väskan tills de va dax att ta den 2½ timme senare.. Lycka till.
    //Adema

    SvaraRadera
  5. Tack för era ord och råd! Jag håller tummar och tår för er också!!

    Kram M

    SvaraRadera