måndag 23 april 2012

Det blir en pökarhelg

Jag har sedan igår känt av aktivitet i den vänstra delen av magen. Vänster äggstock. Säg inte att det är för mycket aktivitet! Jag vill så gärna få ett bra besked...

Å det fick jag! Wohoo vad glad man kan bli av ägg :)

Läkaren började med att titta på slemhinnan som hon mätte till 9 mm och som var treskicktad. Bra där - redo för graviditet!

Sedan hittade hon ägg. Nu har jag glömt bort i vilken av äggstockarna jag har två och i vilken jag har ett, men tre ägg har jag iallafall fortfarande. I torsdags var det 1 st på 9 mm och 2 st på 7 mm. Idag på cd13 mätte de 17 mm, 13 mm och 12 mm. Hon mätte och mätte och var noga med att inga fler uppenbarade sig. Som vanligt är min vänstra äggstock lite i skymundan så man behöver trycka på magen för att få en bra bild på VUL-skärmen. Jag assisterade som vanligt läkaren med just tryckandet. Det är i den vänstra äggstocken som jag har det största ägget och det förklarar min känsla som jag har där. Fel att säga att det molar, det gör inte det minsta ont, men det känns bara. Skön känsla när man vet att ägget växer..

Hon gick dock ut för att diskutera med min ord.läkare hurvida det var okej att ta Ovitrellesprutan eller inte med tanke på de tre äggen. Länge var hon ute och jag satt nervöst kvar inne i rummet och trodde det värsta. - Jaha, nu är jag överstimulerad igen. Ett nytt misslyckat försök.
Men läkarna hade kommit överrens om att de två mindre äggen inte kommer hinna ifatt innan det största har släppt. Och skulle ett av dem göra det så maxar vi chanserna med två ägg. Så hon gav mej kör-tecknet! :) Fan vad glad jag är!! Vi pratade lite om ägglossningsstickorna och jag frågade om det var så att man MÅSTE få stegring på dem. Hon sa att man kan ta sprutan ändå men att det är bra att se hurvida äggen ligger i fas och är mogna. Jag fick veta att jag ska testa med stickor och blir det stegring så tar jag sprutan men har det inte blivit stegring innan fredagmorgon så ska jag ta sprutan då!

Härligt! Så bra! Det var ju såhär jag ville prova! Jag tror på denna omgång! Jag ringde F på jobbet och berättade de goda nyheterna och han blev jätteglad han också! - Jaa, det blir en pökarhelg! :)

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket! Jag kikar in på din blogg med jämna mellanrum och ser en finfin växande mage :)

      Radera
  2. Konstig att ni fick =/ Jag hade nu 1 på 22mm, 1 på 12mm och 1 på 13mm. och fick förbud =( jaja
    LyckaTill =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Ja jag läste det hos dej och det är ju lite lustigt egentligen att det ska vara så olika. Kanske tror de att du är så pass lättstimulerad att de kanske blir trillingar? Eftersom du blev gravid redan på första kuren menar jag..

      Lycka till med nästkommande kur! Det kommer en bebis så småningom! Till alla!

      Radera
    2. Jag blev inte gravid på första kuren det var spontan graviditet. detta var andra kuren med enkeldos . så ska köra halv dos nästa gång. Jag får bara köra varannan månad med pergo =/ men men..
      Tack själv =)

      Radera
    3. Javisst ja så var det, jag blandade ihop det. Ber om ursäkt! Hoppas att den halva ger lagom aktivitet för dej! Snacka om att det är att lattja med hormonerna! Enkel är för lite för mej, dubbel för stor så denna 1 ½ hoppas jag ska vara precis lagom :)

      Kram på dej

      Radera