tisdag 10 april 2012

....å sen nattamat

Jag och mannen pratade häromdagen om hur orättvist det är i livet. Ur många synpunkter fast nu är ju detta med barnlöshet centralt i vårt läge. Jag tycker det är så fruktansvärt orättvist landsting emellan. Våra tillstånd är klassade som sjukdomar, varför har man då olika rätt till behandlingar? Jag tänker på IVF-försök. Om alla i landet hade lika många chanser så skulle orättvisheten kunna minimeras på den punkten i allafall i barnlöshetsfrågorna. Det är illa att det ena paret ska få lov att göra tre gratis medans nästa bara får göra ett. Illa.

Jag sa till min man att jag tycker det är så skevt att man ska tvingas betala för att få en liten knodd hos sig. Bara för att vi ska lyckas med det måste vi betala flera hundra i månaden när vem som helst annars lyckas på en fingerknäppning.

F skrattade och vände på det:
Men du, tänk såhär: För det första så ska de betala inträdesavgift på 100:-, sen tillkommer 20:- för jackinlämning, det ska drickas drinkar för att sedan ta taxi hem för flera hundra kronor, å sen nattamat såklart! Det kostar en hel del för dem också i slutänden, älskling!

Vad vore jag utan dej? <3

2 kommentarer: