tisdag 5 juni 2012

Nattmacka och bajsbehov

7+4
Vissa nätter behöver jag inte kissa nattetid medan vissa vaknar jag och har ont av fylld blåsa. Inatt var en sådan natt, jag vaknade strax efter 04 och när jag satt där i mörkret kände jag hur illamåendet slog till med dunder och brak, jag var säker på att jag skulle behöva slänga runt arslet och kräkas i toan. Men jag tog mej tillbaka till sängen.
Det gav sig inte utan jag väckte försiktigt F för att snällt be honom om en smörgås. Han knatade ner till undervåningen och kom upp med smörgås och festis. Så svårt att få ner men samtidigt så behövligt!
Jag kunde somna om och vaknade åter med ett Illamående Allan. Lovely!

Sea-banden är på. Eller jag t.o.m sover ju med dem! Snart ska jag bege mej till tvättstugan, sista gången den bokas på morgontid! :)

Idag måste jag åka till Apoteket, denna mage är lite skev. Jac har i ca en-två veckor varit på håret till förstoppad. Inget vidare. Jag brukar ha problem med just detta lite då och då. När jag köpte Sea-banden frågade jag om jag kunde köra med Moxalole som jag gjort tidigare, men damen ville packa på mej Laktulos istället. Som Uska vet jag vilket segt helvete det är men jag lät mej övertalas och fick förklarat för mej att pulver var inte att rekommendera utan läkarens ord.
Jag tog en liten flaska och jo halva har jag fått ner men det är på det berömda F-håret att jag inte spyr ner hela diskbänken! Jag klöks och kämpar men nu går det inte mer, det är stopp! En arb.kamrat tipsade om Laktipex, det är samma som Laktulos fast i pulverform så idag ska jag åka ner igen och få tag i det!

Jag måste bajsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar