torsdag 12 september 2013

Truls rum

har länge stått som ett halvdant projekt. Nog för att vi målade klart och la golv och så innan han kom men det har sedan blivit lite utav ett skräprum. Det har återigen fått sin ursprungliga mening - garderob. In me allt å stäng döwwa...
Men inatt kom jag på´t. Som vanligt när Frank är iväg somnar jag aldrig innan han kommit hem, mörkrädsla och ansvar över alla kycklingarna ligger till grunden.
Så jag låg där och funderade lite allmänt över livet. Ett hobbyrum. Truls rum! Det hade varit alldeles lysande att ha ett krypin där man kan ha dator och symaskin uppställda. Slippa dra fram papperskassar och maskin, leta fram alla miljarders tillbehör, var la jag måttbandet nu igen, men visst sjutton hade jag väl mer vit sytråd. Batteriladdaren till kameran, var den inte här nyss..
Lite så.

Slippa plocka fram och framför allt plocka undan allt från köksbordet. Så trist om man är halvklar i ett projekt och så ska man ställa sig och laga middag och behöva städa undan det mindre kaoset i köket. Man tappar rätt fort då man sedan måste starta igång igen.
Innan har jag suttit vid skrivbordet i vårt sovrum och sytt men då har jag fått göra det på dagtid eller när Truls sover utomhus. Sen är det rätt träligt att ha massa bös liggandes framme i sovrummet, ser inte så hemskt roligt ut.
Likadant med datorn, den ligger överallt och ingenstans och jag kan inte sitta och blogga i sovrummet om kvällarna när Truls sover. Att ha den framme i köket där jag hela tiden måste stoppa undan den eller i vardagsrummet håller inte.

Så.
Idag har jag rensat och slängt opp en himla massa bös på vinden, bytt plats på vaggan som stått i Truls rum och istället placerat skrivbordet där inne. Så länge han knoppar inne hos oss så kan jag ju lika gärna utnyttja rummet till annat!






 
 
Mina minnesskåp. 
Tiden före och tiden efter.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar