tisdag 6 september 2011

Äggledarröntgen bokad

Jag har haft huvudvärk i flera dagar och idag mår jag illa, har ömma partier i buken och är sjukt trött. Tabletterna gör sitt jobb med andra ord. Fint. Två kvar.

Hade telefonkontakt med röntgen igår och jag berättade att jag hade miniminimens och att den med stor säkerhet skulle vara slut inom närmsta dagarna. Så på torsdag ska jag dit och bresa opp bena! Klockan 13 ska jag vara på KK och få kateterslangen oppkörd i kissemurran och 13:30 ska jag vara på plats nere på röntgen. De kör ner mej i en säng. Tjohoo..
Jag hoppas jag mår bra efteråt för jag ska börja jobba sedan kl 16.

Jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös. Jag är asballarädd!

Från och med nu har jag lovat mej att inte läsa mer skit på nätet om den där jävla undersökningen, jag ska inte heller besöka Familjeliv och läsa om allas FY-FAN-DET-VAR-DET-VÄRSTA-JAG-HAR-VARIT-MED-OM-berättelser..

På torsdag blir det åka av. Gilla läget, bruden!

3 kommentarer:

  1. Tänker på dig. Lycka till nu!

    SvaraRadera
  2. Är det det kontraströntgen? I så fall är det inget att vara rädd för. Jag tyckte att det var obehagligt, men inte någon fara alls. Hoppas att det går bra för dig, vilken slags röntgen det än är!

    SvaraRadera
  3. Det är HSG som jag ska göra, så ja kontraströntgen. Jag har ju läst till förbannelse om denna undersökning och vissa känner ingenting medans andra vill dö.

    Skönt att du berättar att du inte tyckte det var så farligt! Mer sånt :)

    Kram!

    SvaraRadera