fredag 2 september 2011

Välkommen Tant Röd

Idag kom mensen. Som jag sa. Det är inte mycket så jag kan säkert få räkna morgondagen som mensdag 1.

Men så gött! Mensen är här och det menas att snart får jag börja med nästa tabl. Pergotime. Vissa äter den mellan mensdag 5-9, men jag fick rådet att ta den mellan 3-7. Sak samma säkerligen.

Jag mår så bra! Jag är så tacksam för mitt liv och min tillvaro. Jag är mer tillfreds. Samtalen kring detta med mannen är så goda och det redigt pirrar i min kropp av våran påbörjade resa. Jag älskar honom så otroligt mycket och det är en fantastisk resa vi ska göra tillsammans. Det kommer bli tufft och med stor säkerhet många tårar och hopplöshetskänslor, men hela alltet. Det känns så gott. Vi har bestämt att vi vill detta. Blir det en kotte av detta så är den så önskad och så "planerad". Ingen hoppsan hejsan oj vi är med barn - hur ska vi göra.

Vi vill försöka skaffa en kotte nu. Och vi går all in. Nä, jag kan inte beskriva den känslan jag har i magen!

Detta är mitt livs önskan!

Ringde till röntgen förut för att boka in en tid till äggledarröntgen. Man har bara 10 dagar på sig från första mensdagen att utföra undersökningen på och eftersom jag har mens i 7-8 dagar så blir det liiite tajt då dag 9 och 10 infaller på en helg. Hon skulle höra om det kunde vara godkänt med måndagen efter, alltså på dag 11 och skulle återkomma på måndag. Hua..

2 kommentarer:

  1. Så underbart =)
    Men blod som blod så denna dag är ju din dag 1 i cykeln, Det beror ju inte på hur mkt det är :P

    Lycka till er <3 Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har fått för mej att någon har sagt att man ska räkna från den dagen då kommer riktig mens, inte det där fjuttiga småblödandet..

    men jag kan ha fel..

    Jag blöder i vilket fall! :)

    Återigen TACK Hanna! Det värmer stort!! :)

    Lycka till er också! Jämt och hela tiden!! Kram!

    SvaraRadera