torsdag 22 september 2011

Jag raderar konto och låser bloggen

Nu har jag tagit bort mitt konto på familjeliv. Den där sajten har en bra sak: Sex och sånt. Man kan ju garva halvt ihjäl sig.

Annars tycker jag bara att den medför ångest. Det ska vara si och så. Man ska må si och så. O gör du inte det så blir det ramaskri.

Ni hittar inte längre mej där. Och snart så kommer ni inte kunna hitta den här bloggen heller. Jag kan inte ha den öppen längre. Det gick ett tag, men nu vill jag bara låsa den igen och ha den för mejsjälv.

Denna resan gör mej toknojjig. Ångesten står mej upp i halsen. Överallt är det gravidmagar och överallt påminns man om vilken misslyckad kvinna man är. Se bara på den nya reklamen på tv:n om ägglossningsstickor.
Bruden som stoltserar med att: Det var så lätt för mej att bli gravid med min lilla flicka bla bla.. Clearblue, för dig som vill bli gravid på ett naturligt/normalt sätt.

Jag byter kanal och kräks lite på ena soffkudden.

För dej som är NORMAL.

Jag vill inte längre läsa om alla andra. Det är inget personligt, jag vill bara inte känna den pressen, stressen och paniken som den medför. Jaha, nu lyckades dom och dom. Och den fick sin tredje unge igår.

Men vi då?

Det jag och min sambo går igenom är vårat. Våra försök och vårat liv. Han har fått mej att inse att jag måste försöka lägga ner vad alla andra gör och vad alla andra tycker. Det här är våran resan. Skit i alla andra!

Så.

Bloggen ska låsas. Punkt slut.

1 kommentar:

  1. Skönt att du fattat ett beslut som känns bra. Det är nog sunt om du tycker så. Behöver du prata av dig finns alltid min mejl:
    ettvanligtliv@hotmail.se

    Lycka till vännen!
    Kramar

    SvaraRadera