torsdag 1 september 2011

Fit for fight för faan!

Många av de personer som har PCOS är överviktiga och enligt rekommendationer bör att man gå ner i vikt för att på så sätt få jämnare hormonnivå.

Jag tillhör inte den gruppen, jag är 170 cm lång och väger 68,5 kg. Mitt BMI ligger på 23, nånting. Alltså normalviktig. Men jag har ändå planen att försöka gå ner ett par kilo. Det kan ju inte skada och dessutom så vore det gott att nå en vikt som man känner sig bekväm med. 65 kg skulle jag vilja hamna på. Det är mitt mål!

Före semestern låg jag på 69-70 kg. Jag har pendlat mellan 68-71 kg i flera år. När jag vägde mej efter semestern så visade den 68,5 kg. Snacka om peppstart! Annars brukar man ju alltid öka som bara den under de där lediga veckorna när man gluffsar i sig tonvis med glass och grillmat! För o inte tala om alkohol.

Jag har nu i två veckor börjat köra raska promenader, jogging och gym. Kroppen får jobba men så gott det är! Och det är så roligt. Jag har en helt annan gladhet i mej och hela jag känner pepp. Inför allt.
Jag mår så bra just nu och har gjort i en veckas tid skulle jag tro. Visserligen är jag mer trött, tror det beror på Proveran. Och har en del huvudvärk. Men annars,  

fit for fight för faan! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar