måndag 26 september 2011

Lägesrapportering

Jag blir så velig. Vill jag ha bloggen låst eller vill jag ha den öppen. Ska den vara öppen så vill jag inte att någon som jag känner ska läsa den? Men jag vill ju ha reflektioner från andra i samma sits.

Nu har jag iallafall flyttat den och bytt namn. Så om jag låser opp den så kanske inte de som jag känner lyckas hitta mej? Jag tror ju inte att den blir kopplad till det nya namnet... men man vet ju aldrig.. Internet är större än man tror..

Jag väntar på att läkaren ska ringa och meddela blodprovssvaret. Jag frågade i fredags hur lång tid det skulle ta och hon tippade på ett par dagar, så kanske ons - tors? Vore ju redigt fräsigt om det visar att jag har haft ägglossning. Jag tror ju inte det, men man kan ju hoppas liiiite..

Ikväll ska jag se på ett av de två kommande programserierna angående barnlöshet. Jag undrar hur jag kommer reagera. Ikväll ska det tydligen handla om ett par som genomgår IVF-behandlingar. Ush. Undrar om jag får med mej sambon att titta på det också. Skulle inte tro det. Men jag vill gärna se det. Frågan är om jag flippar ur av det och mår dåligt. Men, men.. jag vill se det.

Annars är läget lugnt. Två kompisar har meddelat att de är gravida. De har varsin kotte innan och väntar nu glatt syskon. Jag är glad för deras skull. Men vid den första nyheten så bölade jag rätt ut. Mådde apdåligt. Men jag missunnar dom det inte. Min sambo har återigen bankat in information om att jag inte kan gräva ner mej så fort någon annan lyckas. De har sin gång och vi har våran. Våran tur kommer, säger han.

Jag hoppas han har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar