torsdag 15 september 2011

Pök-schema

Alltså det här med ägglossningstest gör mej vindögd. Jag har vid tidigare månader testat lite på känn sådär och det visar alltid samma sak: starkt kontrollstreck och så ett svaaaagt streck bredvid. Jag har hört att det inte är optimalt att köra med den skiten när man har Pco-s. Att det ger missvisande resultat. Men borde det inte fungera nu när man äter Pergotime, OM man ägglossar vill säga? Hm..
Borde man inte få två fina streck då?

Antingen så fungerar det inte med ägglossningstesten eller så verkar inte medicinen ge några resultat på min kropp. Kanske för liten dos? Jag är idag på cykeldag 14 och har testat ett par dagar - samma resultat.
Även att jag vet att jag borde skita i dom så vill jag testa IFALL ATT det skulle vara så att det ger resultat OM jag ägglossar. Det vore fräsigt att bara se det på stickan menar jag.

Jaja. Mycket svammel hit och dit.
Huvudvärken kommer och går. Mina blodvallningar består. Kan inte säga att jag har som molande mensvärk, men det molar lite då och då i magen. På ena sidan liksom. Samma sida. Jag vete fan. Däremot tror jag att man kan bli helt puckad och störd av detta. Alla hela tiden gå omkring och "känna efter" och "leta symtom" på ägglossning. Hur fan ska jag veta det när jag aldrig har haft någon? Livmodertappssekret? KOM IGEN!?

Nä. Vi får sexa på ett par dagar till och sedan ta det där blodprovet nästa fredag. Utifrån det så vet vi ju hur denna månaden gick. Råkar det visa sig att jo, jag hade ägglossning så vore det ju himla gott om vi vet att vi höll oss till vårat pök-schema.

Wohoo.

6 kommentarer:

  1. Vissa får ägglossning tidigare med Pergo, andra senare. Jag tillhör den kategorin som fick ägglossning tidigare dvs dag 14 isf för 16 - 18.

    Detta med ägglossningstest och pco har jag hört mycket om, vet dock inte vad som är sant. Jag har pco och får alltid utslag är jag har ägglossning. Tror mig ha förstått att pco:are har tendens till att oftare få utslag än verkligheten, alternativt att man får utslag men ägget inte släpper.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag får ägglossning ganska varierande med pergotime. Hade heller inga ägglossningar innan jag började med Pergotime. Första gången fick jag ÄL på dag 21, andra gången fick jag på dag 16 och nu tredje gången fick jag på dag 22.

    Så även om du får tillbaka ett negativt blodprov kan det vara att du får ÄL senare.
    Lycka till!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Min gyn sa att jag skulle börja testa på dag 12 och att när man äter pergo ägglossar man oftast lite senare, runt dag 17..

    SvaraRadera
  4. Jag får alltid senare ägglossninge med Pergo. Mellan dag 16 och dag 21 har den kommit så ta det lugnt. Du kan ju säkert känna skillnaden i magen också när det verkligen är dags.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ja, det där med pök.schema är verkligen inte det roligaste. Härligast är det ju att få göra det när man vill och känner för det. Men nån gång får man väl återvända till det :)

    Här har vi precis genomgått en kemisk graviditet, dvs. tidigt missfal i vecka 5. Inte så kul, men ska försöka sätta sikte på nästa ÄL när den nu dyker upp!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Hej på er ni fina kommentatörer! Jag blir så glad när man får respons. Själv är jag uberdålig på att kommentera andra, men jag ska skärpa mej!
    Det är så gott att höra andras tips och råd. Skönt att veta att man inte är ensam om det..

    Är idag på cd17. Vi har pökat på som vi ska och det har känts lite som mensvärk i förrgår och igår.

    Det märks. Vi fick rådet att ha sex mellan dag 10 och 17, så nu är det inte lika "tvunget" längre. Men om det är som ni säger att det kanske tar lite längre tid så vore det ju smart om vi pökade ett par dagar till.. ifall att liksom..

    Rajsiin: Vad himla tråkigt! Hoppas att du kan satsa fullt på nästa äl.

    Lycka till alla! Kram

    SvaraRadera