söndag 11 september 2011

Nu mår jag bättre

Natten tills igår släppte magsmärtan. Fasen vad ont jag har haft efter HSG-röntgen! Och så underbart när den släppte, jag riktigt kände hur magen slappnade av och jag kunde andas normalt. Så skönt. Frihet. Jag har knarkat Citodon i ett par dagar och varit i ett ganska flummigt tillstånd.
Idag känner jag lite molande värk emellanåt. Men det kan jag stå ut med.

Dessa Pergotimetabletter hörrni. Herregud vilka blodvallningar det ger mej! Jag kan sitta helt still och så bara från ingenstans så fluschade de till och jag blir kokhet. Slänger av mej täcke / kläder, öppnar fönster och får lite panik. Jag är i vanliga fall en person som fryser mest hela tiden. Men nu, jisses! KLIMAKTERIET!

Förutom det så mår jag inte så hemskt illa av dom, har en ständig huvudvärk och är rätt trött. Men annars inget.
Tänk om de inte fungerar på mej, det är kanske därför jag har en sån "lindrig" reaktion på dom?

Det märks om två veckor då jag ska ta ett blodprov för att se om ägglossningen lyckades kickas igång. Det vore coolt om den gjort det!

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag är lite i samma sits som dig men jag har inte Pco-s.
    Just nu tar jag pergotime varannan månad och har nu en gång kvar sen ska vi gå vidare till nästa behandling. Vet dock inte vad det är ännu :/

    Jag har inte heller någon reaktion på pergotime. Jag märker ingen skillnad alls faktiskt.
    Tar du enkel dos eller nå mer?

    mvh Rajsiin

    SvaraRadera
  2. Hej Rajsiin!

    Kul att du hittat min blogg!
    Kan det bli en sprutbehandling efter din Pergotimebehandling tro? Brukar det inte bli steg 2?

    Jag har nu tagit min första enkeldos, ska ta blodprov om två veckor..

    SvaraRadera