tisdag 21 maj 2013

BVC, blinddate och belöning

Puten Hansen!

Idag har vi varit på BVC för 4-månaderskontroll. Han väger nu strax under 6 kilo, 5978 gram för att vara exakt, är hela 62 cm lång och har ett huvudmått på 40,5 cm. Smakportionerna drar vi på lite men att smaka lite på vår mat var helt okej att börja med. Jag tog henne vid orden och gick hem och mosade omeletten som jag gjort till lunch, doppade fingret i geggan och lät honom smaska på det. Så. Lång. Tunga. Han. Fick. 
Jag kan nog finna detta mosande och gojsande rätt så roligt trots allt. Grimaser är ju värt hur möe som helst..

Jag har även varit hos en brutta med bebis idag. Aldrig mött mänska men det gick hur bra som helst. Hennes lille Mion är 5 ½ vecka gammal och det började med att vi pratade lite på Familjeliv under våra graviditeter, ho är också en sånadäringa utböling så vi tyckte väl att vi kunde slå våra ensamma liv samman och ses när våra kottar kommit ur oss. Mycket trevlig tjej. Roligt med lite andra kontakter än de bruttor som är tillsammans med Franks arbetskamrater - jag vill ha egna vänner ju!

Truls somnade i vagnen på hemvägen. Himlen öppnade sig härligt lagom så det blev att plasta in hela åket och traska på lite extra snabbt. Jösses vad jag har skenat omkring på gatera senaste veckorna. Jag har skrivit upp varje veckas rundor och sammanlagt har det sett ut såhär:

Vecka 15 - 16 km ( vågen visade 67 kg )
Vecka 16 - 27 km
Vecka 17 - 19 km
Vecka 18 - 25 km
Vecka 19 - 24 km
Vecka 20 - 24 km ( vågen visade 64,7 kg )

Firade min viktnedgång med lite nya kläder igår, två par byxor och fyra linnen. Nöjd tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar