fredag 3 maj 2013

Mm Spekemat!

Fredagkväll och jag har krypit ner i sängen. Först la sig barnen, i turordning efter ålder. Ja sen var det ju min tur.. 
12 personer i huset och dubbelt så många skor i hallen. Gott och mycket trevligt! Kjempebra! De är så goa!! Fan det är 120 mil för mycket mellan oss!! 

Åh vilket väder det har varit idag!! När norrmännen for ifrån Trondelag i onsdags föll det 5 cm snö!?! 
Men här är det banne mej sommar!! Även jag inte har druckit en droppe alkohol så ser min snok ut som en fyllenäsa! Snyggt frugan. Starka solar! Truls har legat ute i vagnen i skuggan stora delar av dagen och gottat sig. 

Jag har nu ställt ett glas med vatten vid sängen men lär få fylla på det både en och två gånger inatt, vi har nämligen ätit Spekemat ikväll! Å om ni visste vad det knuller i mun!! Två stora lår hade de med sig ner, ett rökt nöffa-lår och ett bä-lår! Så. Jävla. Gott. 
Man kan sitta och tugga på en bit som godis! 

Men så salt i käften. Inte nog med att det stramar i ansiktet - det stramar i strupen också! 

En mycket bra start på en trevlig helg. Imorgon ska vi ända till Mariannelund och döpa Junior. En sväng förbi självaste Katthult blir det också! Jag hoppas och tror att sola skiner även där! 

Vaaatten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar