söndag 19 maj 2013

Mer space, ny vagn och Apladalen

Blogg hade jag visst också ja.. Tin bare går förstår ni.

1.
Truls har fått ett fängelse men han kommer rätt så bra överens med det. Babynestet har han kvar och han gnor gärna in sig i ett hörn. Han har betydligt mer space att növvla på, jag vaknade en natt av att han bökade och stånkade och när jag tände lampan upptäckte jag att han hade vridit sig 180 grader och låg och pillade på snöret vid babynestets nederdel, mycket intressant sådär klockan 03.
Även inatt snurrade han iväg, han mumsade mjölk vid 01 och när jag ett par timmar senare vaknade låg jag fortfarande i samma position med tutten framslängd, fast Truls hade vridit sig ifrån mej och låg med huvudet mot Franks rygg och med fötterna mot mina tuttar. Növvlas Hansen!
Japp, jag har en tendens att somna när han äter, i fredagsmorse upptäckte jag ett sugmärke på ena bröstet, stort som en enkrona. Jag blev nästan lite glad - det var inte igår jag hade ett sånt!
Jag vet inte vem som är tröttast om nätterna, jag som inte vaknar av det eller han som inte förstår att det inte kommer mjölk..?
Han har även kommit på att det som finns en värld att upptäcka. Vid läggdags kan man titta på fina tavlor, lampor, spjälor i sängen, lakanstyg eller den som nattar honom med mera. Han har inte alls tid att ligga och slappna av utan måste rulla över helt på mage och strääääcka på halsen så man inte missar något livsviktigt på andra sidan fängelsehålan!

2.
Vagnproblemet är löst! Vi har sålt vår Brio Happy -09 och köpt en annan. Men det var nästan så jag slet mitt hår i stycken, visserligen så behövs det inte mycket kraft att få med sig en håratuffs - jösses vad jag tappar hår nu!!
I vilket fall, efter mycket om och men la jag ner 3-hjulstankarna och spårade in på Emmaljunga, först var det Nitro City men efter att ha gluttat på grannens så ångrade jag mej. Jag skulle få fullständiga utbrott på den där varukorgen! Så det blidde en City Cross, en -10! Jag och Truls åkte och mötte upp en kvinna i Jönköping i fredagseftermiddag. Eller nja, han sov ju hela rundan så han vet inte ens att han har suttit i bilen typ. Direkt när jag kände på den blev jag lite kär, vilken dämpning gentemot Brion som var som att köra en gräsklippare i stumhet. Denna går att gunga gott och Truls får inte Whiplash av att man kör över en skalbagge. Positivt.
Mycket nöjda över köpet och nöjda över hela proceduren! När vi köpte Brion prutade Frank ner den till 1300:- och igår sålde jag den för 2000:- Just samma peng som jag köpte Emmaljungan för. Gillas!
Eftersom Truls snart är 4 månader och en liggdel kanske bara kommer användas i ett par månader till valde vi att ha en mjuklift i vagnen istället, lite trängre men det fungerar fint ändå.
Han är för söt när han åker i vagnen, ligger på sidan och håller sig i mjukliftens sida precis som att han är rädd att han ska trilla ikull.. Dämpning Truls, dämpning!

3.
Igår tog vi sparkcyklar, vagn och vuxenben och tog oss till Apladalen. Äkta sommarväder med 28 grader och vi parkerade oss i skuggan med fika. Den där lekparkens storlek är svår att slå och hela området är riktigt gott och fint att vistas i. Hembygdsgårdsdel med olika hagar runtom med kaniner, höns, får, getter m.m och så promenadvägar så man kommer runt Osudden.. Vidöstern kanske det heter.. Badplatsen iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar