måndag 27 maj 2013

Lös problemet

Nu har jag sådär möe att skriva ner men så lite tid och så lite hjärna att komma ihåg med.

I lördags for vi in till Kalmar och gluttade i affärer, jag var på väg att skriva i lite affärer men hejdade mej.. vi handlade bland annat en matstol till Truls på Ikea. Shit, vart tog min lilla bebis vägen!? Med kudde som stöd sitter han bra i den och är väldigt nöjd över att få vara med på ett annat sätt.



Igår på morsdag blev Truls 4 månader gammal ( månadsrapport kommer lite senare ). Vi gratulerade min kära moder och åt våfflor innan vi styrde Volvon hemåt, mellanlandade i Kalmar och jag fick välja ut något fint från Truls och Frank och jag hittade en vit grovmaskad tröja på Gina Tricot! På kvällen lagade Frank mat och vi svullade i oss både godis och glass som efterrätt. Min första morsdag och oj vad jag har längtat efter en sådan. Varför gick den över så fort.. ;) Förra året var jag precis nygravid på morsdag. 

Imorse var jag och Truls uppe samtidigt som hanen i huset och jag laddade med en morgondrink, klädde barnet och mej och drog ut på en morgonrunda. Innan har jag alltid gått på senare på dagen men i helgen var mamma, Truls och jag ute och gick både i lördags och söndagsmorse och det är betydligt skönare att gå vid den tiden! Fåglarna kvittrar och det är dagg på gräset. Lugnt och gött. Vi traskade lite över 3 km båda dagarna.
Idag vid 07:30 startade jag opp för att gå skogsrundan uppe vid Vattentornet, den mäter exakt 3,6 km från dörr till dörr. När jag hade kommit förbi de värsta backarna testade jag att jogga och det var riktigt skönt faktiskt! Så jag fortsatte lite till. Och lite till. Och stannade inte förrän 1 km senare mäkta stolt och glad över att varken har kissat ner mej eller behövt stanna och plocka opp mumindalens innehåll i ena byxbenet.
Jag mötte ett par personer i spåret och de log lite åt mej när jag kom springandes med vagnen. Truls han sov som en stock under tiden. Inga problem med att jogga med en sådan vagn! 

Just nu sitter han i sin matstol här bredvid mej, tanken var att han skulle sova sig en lur nu men det var han en sträng motståndare till, när jag hade gått ifrån datorn för sjuttioelfte gången för att stoppa i en utspottad napp och då ännu en gång mötts av ett gurglande och stort leende såg jag mej besegrad och gick och hämtade stolen. Nu sitter han skitglad och försöker käka opp den där lille stackars krokodilen. Got ya morsan!

Ja.. ibland får man bara lösa problemen när de faller på. Det var som igår när vi kom hem från Kalmar, jag var kissnödig som en gnu och Truls han hade tröttnat på att sitta i bilstolen så när vi äntligen stannade bilen och jag böjde mej in för att plocka upp honom var jag så sprängfull att det gjorde i ont i magen. Med en skrikande unge på armen tänkte jag bara lös problemet,knäppte opp jeansknappen samtidigt som jag sparkade av mej skorna i hallen, slängde fram ena tutten, lyfte på dassalocket och både jag och Truls suckade djupt och andades ut medan det skwölade åt båda håll..

Charmen me´t..

Nä nu tror jag att han har gett upp matchen trots allt.. han la ner huvudet på Apansson och blundade.. mohaha nu åkte du dit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar