tisdag 13 december 2011

BIM idag

Om det är så som jag tror så hade jag ägglossning för två veckor sedan. Strax efter det började ju mina bröst att ömma, ryggen göra ont och magen mola.
Med det räknat så blir BIM idag. Jag låg i sängen imorse, pinkenödig som en häst och visste varken ut eller in. Ska jag?

Jo, av äcklig nyfikenhet pinkade jag i en glasburk och doppade stickan från testlagret. La den på handfatet och tittade inte ens på den utan ångrade mej direkt, hur dum i huvudet jag är som t r o r att jag skulle kunna få vara gravid. Hur puckad är jag egentligen som ens hoppas en sån sak. Klart att det är negativt. Klart det inte skulle kunna hända mej. Oss.

Blankt. Tomt. Negativt.

Det var det det. Bara att vänta in Tanten. OM jag nu hade ägglossning. Mitt inre hjärnspöke kanske hade helt fel. Men jag har ju fortfarande onda och ömma bröst, ryggont och molande mage...
Det har ju ändå suttit i över en vecka. Borde jag inte ha haft ägglossning då? Varför skulle kroppen annars bli så annorlunda?

Jaja, cykeldag 31. Det märks vad som händer och sker. Mens eller inte. Trist är det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar