tisdag 6 december 2011

Läkarkontakt

Min läkare ringde nyligen. Barnmorskan (som jag pratade med förra veckan ang blödningen på proveradag 2 som sa att jag skulle sluta med proveran) hade bett henne ringa till mej och bena opp ett lite. Jag berättade att blödningen försvann lika fort och att jag då fortsatte med proveran, men att inte mensen dykt upp ännu. Vi pratade lite fram och tillbaka och kom fram till att hur eller hur så struntar vi i den här perioden. Jag ska inte börja med pergotime även om jag får mens under dagen.
Kroppen ska få vila lite efter överstimuleringen, hormonbalansen har tydligen inte rättat till sig ordentligt från föregående kur. Det kan vara bra att ha detta uppehåll till februari.

Jag berättade om min till och från molande mage och att jag har fått ömma bröst. Hon sa att det kunde vara ett tidigt graviditetstecken. Att det är därför inte mensen kommit. Men att det hela också kan bero på att jag började med proveran för tidigt, det var ju en chansning som vi gjorde för att trycka in ett försök innan jul. Slemhinnan var troligtvis för tunn så det fanns ingenting att blöda ut.

Hon sa att om bröstens ömhet håller i sig så skulle jag ta ett gravtest om någon vecka. Ibland så styr inte kroppen när man behandlar med olika mediciner för att rätt som det är få fnatt och börja fungera.

Det blir lugnt iallafall. Dyker mensen upp så gör den. Kroppen behöver komma i balans igen. Så tar vi färska nya tag efter min utlandsresa i januari! Dä ska bli gött dä!

Cykeldag 25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar