lördag 10 december 2011

Ole. Dole. Doff

Cykeldag 29. BIM på måndag eller tisdag.

Tuttarna ömmar fortfarande. De är knöliga och de gör ont så fort man tar på dom. Att ha bh är inte speciellt skönt och att gå utan som jag har testat gör det inte bättre. Sporttopp är susen. Sen att man pressar ihop pattsen med en sån så att det ser ut som en enda stor brödlev får man ju bara leva med just nu.

Bröstvårtorna är redigt ömma. Det känns som att de har ökat på sig lite, eller inte vårtorna, utan hela alltet. Hela brödleven har svullnat, det märkte jag när jag provade en bh häromdagen som har varit på gränsen till för liten. Den passade inte alls, jag hade fyra patts istället för två. Schnyggt värre.

Magen känns lustig. Ena stunden har jag molande känningar. Inte värk. Då och då sticker det till i magen. I mitten men mest åt vänstra hållet.

Korsryggen gör fortfarande ont. De ömma brösten och ryggen har jag känt av i över en vecka nu. Det brukar jag inte göra. Detta är något nytt.

Flytningar. Här ska det nu gås in på ett mycket mysigt område. F l y t n i n g a r. Yäk. Mens kan man diskutera med vem som, kille eller tjej, men att bara nämna ordet flytningar gör att de flesta får ett konstigt ansiktsuttryck. Jag själv räknad. Flytningar har alla, mer eller mindre, sen att diskutera en sådan sak vid frukostrasten på jobbet - njaae.
Hur som hur, jag tycker själv att jag har lite mer flytningar. Det har kommit de senaste dagarna. Vita till gulaktiga. Kanske inte megamassor i trosskyddet men när jag liksom torkar mej så: Men hej!

I övrigt känner jag mej som en hormonstinn kossa. Ena stunden så kan jag vara mitt vanliga jag och skratta och skoja med sambo medans i nästa antingen tjura ihop över något eller böla över att något inte går i min väg, t ex att bildörren är frusen eller att dammsugaren gick sönder häromdagen.

Skenis. Gravid. PMS.

Ole. Dole. Doff.

1 kommentar: