fredag 2 december 2011

Mellanläge

Jahapp då har jag svalt sista proveratabletten. Eller tabletterna rättare sagt. Fick bara 5 mg utskrivet och jag har alltid kört på 10 mg så jag fick dubblera. Men nu är de slut och jag får förmodligen mens i helgen. Så i början av nästa vecka går startskottet för tredje pergotimeförsöket. Det sista i år. Enkeldos igen. Hoppas att den nu ger reaktion i äggstockarna. Första kuren gav ju ingenting och sedan blev det som ni vet överstimulering på dubbeldosen.

Så nu ligger vi i mellanläge. Vänteläge. Kommer mensen? När kommer den? 

Det hade varit gött att få veta att ja, just denna dosen är den rätta för dej, då blir det ägglossning! Då hade man kunnat slappna av lite mer och köra på den månad efter månad och liksom ägna sig åt att pricka in rätta dagarna. Nu ligger ju mycket orofokus på OM det ens blir några ägg.

Jaja, det ska inte va lätt här i livet. Den där lille kotten är efterlängtad! Det är ett som är säkert!

Cykeldag 21 (proveradag 10)

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig att det funkar denna gången! Jag har räknat ut att jag har BIM två dagar innan julafton så man hoppas ju på en tidig julklapp! :)

    Jag tycker nästan du ska be om att få en ovitrelle spruta så du vet att äggen släpper också!

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Visst vore det en alldeles utmärkt julklapp att få av tomten :) Vore kul att ge ett gravtest till mannen :)

    Jag har pratat med henne angående den sprutan men hon var inte helt övertygad om ifall jag var i behov av den. Personligen så skulle det ju lugna en väldigt mycket! Att man då VET att man har ägglossning efter ett antal timmar. Nu får man ju pöka i 10 dagar och ändå har man ingen aning om ifall ens fanns någon chans..

    Håller tummarna för er också och hoppas på sensommarbebisar nästa år! :)

    SvaraRadera