onsdag 14 december 2011

Förvirrat tillstånd

På fredag ska vi på julbord med sambons jobb. Hade jag fått mens så hade jag inte brytt mej ett skvatt men just nu så känns det lite lurigt. Jag tror ju inte att jag är gravid med tanke på gårdagens test.

Men.

Ett litet hopp säger fortfarande att jag kanske inte har räknat rätt. Dagarna kanske inte stämde. Mensen lyser med sin frånvaro och jag har ingen mensvärk. Stickningarna tycker jag har försvunnit mer och mer, det känns av ibland men inte alls lika ofta som tidigare. Däremot är ju pattsen som de har varit senaste 13 dagarna, ömma och onda.

Det är pattsens fel att jag håller hoppet oppe. Jag tror inte att jag är gravid, eller rättare sagt: jag säger till mejsjälv att jag inte är gravid för att jag inte ska bli alltför besviken när mensen kommer. Men innerst inne så hoppas jag ju såklart.

Sålänge inte mensen kommit så kan jag inte slappna av. Framförallt inte med tanke på alkohol på fredag. Jag är ingen stor alkoholdrickare normalt, jag kan ta ett par cider en fredag eller lördagkväll och så är det bra. Ända sedan vi startade den här resan så har det lilla minska ännu mer. Har jag druckit två-tre cider sedan i september..? Sambon frågade igår om jag skulle dricka på fredag. Jag svarade att jag inte visste och han skrattade och sa att då kommer alla undra direkt om det ligger en kotte i magen..

Såklart jag ska dricka om testet som jag tog igår är det rätta. Kan ju ha testat för tidigt, vem vet. Men sålänge jag inte vet så blir jag lite nojjig över just alkoholintag. Så med risk att verka naiv och blåögd så var jag idag på apoteket och köpte Clearblue graviditetstest. Planen är att om inte mensen dykt upp innan fredag så ska jag testa på morgonen och visar det även då att jag inte är gravid så ska jag hänga i baren på kvällen!

Jag känner mej störd av att inte kunna släppa detta. Men jag skulle känna enormt dåligt samvete om det visar sig att jag varit gravid vid alkoholintaget. Eftersom jag har oregelbunden mens och det har varit hipp som happ med det mesta senaste tiden så kan jag inte ta den risken.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar