söndag 4 december 2011

Inte idag heller?

Sista Proveran i fredags. Jag har tidigare om åren alltid fått mens på tabl.dag 8. Sist jag tog den för att liksom starta en pergotimeperiod kom mensen dagen efter sista tabletten. Tabl.dag 11.

Den skulle alltså ha kommit igår. Men inte då.

Inte har den dykt upp idag heller. Tabl.dag 12. Att den kommer någon dag senare än vanligt gör inte så mycket, men dröjer det 4-6 dagar så sätter den hela vårt försök på spel. Då riskerar vi att inte hinna få de fertila dagarna innan min kära sambo åker iväg. Han blir borta över jul och kommer hem lagom till nyår. Det vore riktigt tråkigt att detta skulle förskjutas på grund av att mensen strular och har sig. Då kommer vi inte kunna försöka förrän i februari/mars.

Molande värk i tjejmagen. 
Lite illamående på mornarna
Ömma tuttar. Inte bara vårtorna utan hela pattsen. Känns som blåmärken.  

Cykeldag 23

2 kommentarer:

  1. Oj va tidigt du brukar få din mens. Jag brukar få på 3e eller 4e dagen (efter sista tabletten).
    Hur funkar det när man får mensen mitt i kartan, ska man fortsätta äta proveran ändå, eller ska man sluta? Målet är ju liksom uppfyllt då...

    Hoppas mensen kommer igång snart så ni inte behöver vänta. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid ätit klart mina tabletter när jag har fått mens mitt i kartan, men det är lite olika tror jag. Vissa slutar med kuren då.

    SvaraRadera