lördag 17 december 2011

Mensprat

Tredje mensdagen. Men det känns fortfarande bara som första. Jag förstår mej verkligen inte på min kropp. Vanligtvis så brukar jag har stört och åter stört. Men nu klarar jag mej med enbart trosskydd. Igår hade jag tampong eftersom vi skulle på julbord och så, men i största delen har det varit trosskydd. Miniskydd. Vid toalettbesök är enbart pappret lite färgat.

Jag fatt not.

Har ingen mensvärk och har heller inte haft någon sedan den där krampen i torsdagsmorse då jag direkt kände att mensen var på väg. Det har inte ens gjort lite sådär fisont. Brösten är betydligt mindre ömma, lite grann kan jag känna, men annars är kroppen helt i sin vanliga ordning.
Ja förutom att jag knappt blöder. Fortsätter det såhär så blir jag glad, jag om någon skulle gärna vilja korta ner mensdagarna och mensvolymen. Jag har alltid varit avundsjuk på dom som berättar att de har mens i tre dagar. Första och tredje dagen behövs enbart trosskydd och dagen emellan den minsta tampongen.
Själv har jag ju (alltså från 16-25 års åldern) alltid haft mens 2-4 ggr/år och då har det ju liksom samlat på sig som hundan så jag har haft STÖRT i 10-14 dagar ungefär. Det har inte varit talan om litet skydd första dagen utan det har varit som att vrida om en kran. Flosch! Sen fick jag skena på dass varannan till var tredje timma och byta ut den största tampongpluggen och bindan. Ja, för säkerhetsbindan gick det inte att vara utan.
När tampongen var full så rann det rakt igenom. Ingen stopp alls på den där kranen.

Så, som det ser ut nu att mensen blir mer regelbunden och att det på grund av det minskar i volym så är jag nöjd! Stort nöjd!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar