måndag 5 december 2011

Torrt som i öken

Ingen mens än. Jag undrar vad min kropp vill säga mej? Vet den ens det själv? Jag som är van vid att få mens på tabl.dag 8 är nu inne på min tredje dag efter proveran. Läkare och jag satte dagen efter avslutad kur som beräknad-mensstart, men det var i lördags.

Jag kan inte lita ett dugg på min kropp. Det är ett som jag har lärt mej efter denna tillverka-bebis-start.

Mina tuttar ömmar ju så jag känner ju att mens borde kommit nu i dagarna. Den molande typiska nu-kommer-mensen-snart-värken som jag har haft i flera dagar har minskat rätt mycket, jag känner av det lite då och då bara. Om mensen strular så blir jag ledsen på riktigt. Bara för att man ska göra ett försök så ska det knussla till sig. Innan om åren när det inte har varit aktuellt med kotteförsök då har mensen kommit som en klocka av proveran. Men nu..

Dröjer det ett par dagar till så blir det inget pergotimeförsök innan jul.

Varför hade man inte kunnat fått vara normal? Varför hade man inte kunnat få vara som många, många andra. Man käkar p-piller i x antal år och bestämmer med sin partner att när den sista kartan är slut då försöker vi oss på det här med att göra barn. Första mensen efter avslutet kommer aldrig. Varför? Jo, man är pregnant! Såklart. Och så skrattar man lite med sina kompisar att det här med att göra barn, det var ju en baggis, vi hann inte börja. Vi hade ställt in oss på att försöka ett par gånger, men det tog sig på första försöket, det är nästan lite tråkigt att det gick så lätt. Det räckte med att han svingade lite med sina kalsonger.. ha ha ha..

Ha ha, säger jag men egentligen vill jag bara skrika: HÅLL KÄFTEN! Jag nickar och ler mitt mest fejkade leende. Ler så det gör ont i kinderna och känner att snart går läpparna sönder! LE, mänska.

Jag vill ha en mage.

2 kommentarer:

  1. Hej! Kommer inte ihåg om jag lämnat en kommentar hos dig innan men tanken har iaf funnits:-). Hittade din blogg för ett tag sen och har följt dig litegrann sen dess. Blir så "glad" när jag hittar andra i samma situation. Hade varit kul att kunna följas åt. Lider också av pcos och förstår precis vad du skriver i ditt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Hej du! Välkommen ska du vara iallafall. Blir såå glad av kommenatarer! :)

    Visst är det skönt att man kan "försvinna" in i en cybervärld där man kan prata öppet om detta jobbiga med andra i samma situation. Bland mina vänner är jag ensam om detta.
    Vad jag tror, det kan finnas dom som är i samma sits men inte berättat om det såklart..

    Läste på din blogg om spermaprovet och så. Hoppas på bra svar nu! :)

    Tycker att 2012 är ett fint bebisår, håller du inte med? :)

    Kram!

    SvaraRadera