måndag 11 november 2013

En kväll för mej själv. MALINTID!



Ny vecka och den startar vi med en EGENTIDSKVÄLL FÖR MORSAN! Yeeah! 
Jag har sedan Trulseman varit liten gått på babyrytmik i Arken, Pingstkyrkan och nu bjuder de in på festkväll för oss småbarnsmammor! 
Jaha, var min första tanke, ska det gå i Jesustema så vill inte jag vara med. Men det är tydligen en repris från förra året och enligt källor var det då väldigt uppskattat och riktigt bra föreläsningar. De tjöt och skrattade om vartannat. 
Det blir tre-rätters, föreläsningar och ja sånt som vi schletna småbarnsmammor behöver en sketen tråkig novembermåndag. 

Åh vad jag ser fram emot det! Jag har redan plockat fram vad jag ska ha på mej. Tänk, jag ska på första gången på över 9 månader göra något på egen hand som inte innefattar en runda på Kvantum eller få kissa i fred. 
Jag ska få sitta ner och äta tre-rätters i lugn och ro utan att behöva ha i bakhuvudet att snart vrölar en unge på övervåningen. 

Förfest kom på tal i min mammagrupp.. men just ja, Pingskyrkan var det ja.. 
Snyggt att komma dit inlallandes och fråga var den där snubben SChesus har gömt sig.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar