lördag 16 november 2013

Gislaved lekland



Idag var vi i det nyöppnade leklandet i Gislaved. Inte jättestort men fullt godkänt. Rutschkanor, cyklar/trampbilar, tunnlar, bollhav.. ja lite av varje. Något som passar till varje ålder. Tyvärr fanns det bara fika så vi fick luncha vid en vägkrog efteråt. Jag tycker det bör ingå att servera lättare lunch när barnen är där för att härja loss i ett par timmar. Inte värstingsvårt att erbjuda kokt korv/våfflor eller liknande.



Barnen tyckte om det i vilket fall. Lite kul att det finns fler ställen att kunna variera mellan, vi har ju annars hållit till i Lagan. Finns även ett i Växjö men det har vi inte testat. Truls gick all in också bland alla bollar i det kuddvadderade området. Bakteriehärd - japp. Roligt - japp.

Senaste tidens sömnbrist känns nu av. Tröttheten sitter som ett plåster på arslet. Truls låg vaken mellan 01:30-04 inatt. Och vaknade sedan igen vid 06. Pigg och klar för att kliva ur sängen. Bara å ge sa upp. Både igår och i förrgår la jag mej tidigt. Jag var överlycklig igår när Idol startade redan vid 19. För så fort fotbollen startade gick jag och borstade tänderna. Vem fan bryr sig om i vilket mål bollen hamnar? Jag visste inte ens vilka Sverige mötte och varför. VM, EM, guldboll hit och Z(zzzz)latan dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar