fredag 15 november 2013

Från terass till källaren

Igår tänkte jag: Frank, gör mej för bövvelen inte gravid!
Idag: Jo men...

Tur man kan ändra sig och tur som faan att det bara är kaos och upp och ner vissa dagar. Den här 9-månadersperioden som Mr Hansen har kommit till är ju fruktansvärt FANtastisk!
Igår vet jag inte vad det var med honom. Ingenting klaffade eller dög. Jag ringde opp Frank igår och fick ur mej en hel del. Han råkade sitta i något möte. "Ja okej älskling, jag köper bröd och smör på hemvägen..." 

Men idag är det en annan dag.

Ågubevaremavälfördä.

Idag har han sovit som han bör/behöver, gardinerna har inte fått nya fläckar och morsan har inte tjutit. Än.
Jag packade ner honom i vagnen så han sov som vanligt utomhus, mitt i sovstunden traskade jag bort till Stadium. Jo barnet var med. Lugn. Jag har nämligen gått och suktat efter en ny vinterjacka. En som jag inte får istappar i arslet utav. Alla de jag har är midjevarianter och det är ju för bövveln helt otroligt att jag har gått och köpt en likadan modell de senaste gångerna. Lär dej något kvinna.
Men så var det ju det här med cash under mammaledigheten. Jag har varken pengaträd eller sedlar i tarmen. Däremot en väldigt och helt underbar man vid min sida. Jag gick stora jack-provarrundan häromdagen och hittade två stycken fina på H&M. Men så igår dök jag in på Stadiums hemsida och hittade ett hett erbjudande. Man skulle få 500:- i rabatt om man köpte en jacka för minst 999:-

Väl i affären idag visade det sig att man skulle lämna in en gammal jacka för återvinning för att få bonusen. Gladeligen la jag ner min fesgröna midjejacka från H&M och valde en svart Everest-jacka.
Ett riktigt bra kap måste jag säga eftersom den hade kostat 1390:- från början, var nersatt till 999:- och med bonusen blev det 499:-
Jäääsingen så glad jag blidde! Å så varm och go. Nu kan jag vara ute hela vintern och bygga snögubbar och spatsera utan att frysa halvt ihjäl.

Sedan blev jag ännu gladare när det visade sig att jag kom i en 36:a. Det var banne mej inte igår. Modellen var visserligen stor i storleken så det motsvarade en 38:a. Men ändå, jag har tidigare alltid köpt jackor i storlek 40. Helt glad blev jag när jag provade alla i 38:a. Hur är det möjligt?!

Sen kom jag på´t.
Pattsen sitter liksom inte och dricker paraplydrinkar på terrassen längre.
De letar mask i källar´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar