tisdag 19 november 2013

När gammalt blir nytt

Det här med återvinning är ju lite roligt. Gamla kläder som kan få nytt liv. 
Jag är ju lite av en mysbyx-nörd. Det finns ju inget skönare än att komma hem och kränga sig ur jeansen och dra på sig mysbyxor! Därför har jag en liten hög i garderoben så att säga. Vissa fulbyxor och vissa snyggare. Jag har länge varit sugen på att sy en munktröja/jacka till Truls och gick därför igenom min lilla hög och hittade ett par gråa som jag inte använder längre. Dels har de tappat stabiliteten kring knäna, eller ja de är helt enkelt utnötta och så är de också alldeles för stora. 

Jag lyckades undvika de nötta partierna och fick ut alla mönsterdelar till tröjan. Fodertyget till luvan fick bli ett blått bil-tyg.

Mönster: Meedom storlek 80, form 2. ( motsvarar en 86:a ) Förlängd i ärmar och nertill. 
Tyg: Mammas gamla mysbyxor och jersey från Ohlssons tyger. Muddväv från Stoff&Stil och från stadens tygaffär. 

 

Som sagt, det motsvarar en 86:a så den är för stor. Men den kommer säkert sitta fint till våren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar