tisdag 12 november 2013

Småbarnsmamma-kvällen

Jag dansade runt här hemma med hög musik och blev bara mer och mer partysugen. Hade det varit onsdag eller helgdag så hade jag lätt knäppt en cider eller tre och sedan dansat bort till Harrys istället.
Men det var ju Arken och då var det liksom inte värt kände jag. 
En i mammagruppen erbjöd sig att hämta opp mej så hon kom hit en stund innan. Truls fick gröt och tanken var att han skulle ammas innan vi for men han var inte så intresserad av det. 
Han hade somnat gott hos pappa och de hade haft en redigt bra kväll tillsammans. 

Likaså jag. 
Mingeldricka och snacks.
Förrätt bestående av broccoli/ost/bacon-soppa.
Huvudrätten var ugnsbakad lax med potatis och romsås.
Och till efterrätt var det limatårta och någon slags moussebakelse.
Tyvärr missade jag att meddela min laktosintollerans..
Jättegod mat, trevligt sällskap, hela min mammagrupp kunde gå och likaså ett par andra som vi har lärt känna genom olika babyaktiviteter. Det var lotteri med finfina priser, hade dock inte tur att vinna. 
Och så var det en föreläsning om relationer, småbarnsåren och olika verktyg till att få ett fungerande förhållande när tröttheten smyger sig på och man kanske har fastnat i olika roller.

Mycket igenkännande och skratt. Det var både en kvinna och en man som föreläste så vi fick även lyssna på hur en man kan uppleva det med graviditet, förlossning, bebistiden, relationen och samlevnaden. 

Mot slutet var det lite gud o amen o ja si så där. Men hela kvällen var trevlig och rolig.
Jättevälbehövligt att få en egen stund för sig själv och andra mammor utan klängiga barn. 
Att få sitta ner och äta maten i lugn och ro var nog det mest uppskattande för oss alla.. ha ha.
Ingen inre stress att behöva snabbtugga den ifall ett barn skulle vakna.

Goodiebag är ju alltid välkommet. Förutom en massa fina erbjudande så låg godis och ett fint armband i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar