söndag 13 maj 2012

Om allt går bra

Igår firade vi min mamma som fyllt 50 och jag hade såklart lite bekymmer med hur detta ska kunna gå med alkoholavståndet. Det kommer vara så genomskinligt eftersom jag har genomgått x antal hormonbehandlingar och det vet en del av släkten. Men som tur i oturen så gick jag och blev dunderförkyld i fredags. Bonusbarnen har legat i feber i en vecka så jag åkte såklart på de basseluskerna också. Ingen feber men frossa, förkylning, dunderskallebank och halsont. Så att jag var trött och "tråkig" kunde enkelt skyllas på sjukan. Bra klaffat! :)

Men vi berättade för min mamma och hennes sambo. De har vetat om att det kommer bli + eller - just denna veckan så nu när jag plussat ville jag berätta för henne. De blev väldigt glada och ser fram emot ett litet barnbarn i början av nästa år.

Om allt går bra.

Om. Allt. Går. Bra. Det är ju så det är. Det finns inget som säger att vi är i mål än. Men jag ler såklart och drömmer om att det kommer en liten kotte i vinter..

5 kommentarer:

  1. Det ska gå bra nu!!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas nu :)

      Kul att vi ligger lika!

      Radera
  2. Väldigt kul att vi är på dagen lika ;)

    Har ni fått ultraljudstid än?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag snurrade till det med dagarna, jag är visst på 4+5. Men ja himla kul att följas åt nu :)
    När jag ringde till KK i fredags för att meddela att jag fått plus så sa barnmorskan att jag nu var som vem som helst annan gravid, inget tidigt VUL var aktuellt, jag skulle gå genom Kvinnohälsovården och få tider för ultraljud långt fram sedan. Amen tack tänkte jag, jag trodde att när man fått hormonbehandlingar så fick man ett tidigt VUL för att kika så det ser bra ut men icke. Lite sur blev jag faktiskt..

    Förmodligen är det annat när det gäller IVF?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dag längre alltså :)

      Vad snopet!
      Ja, vi går på en privat klinik och där får man det. Sist jag var gravid fick jag okså det, även när det då skedde på naturlig väg - men var ju ändå patient där under utredning och så..

      Kram

      Radera