måndag 21 maj 2012

Ring på fingret och växande kula på magen?

Ena stunden sitter jag och drömmer mej bort i barnvagnsträsket, namnval och ser en vacker vision om en underbar ring på fingret och en liten växande kula på magen i sommar..
Sedan ruskar jag på huvudet, slår mej på kinden och skriker SLUTA VARA SÅ JÄVLA NAIV MÄNNISKA!! Tänk om det inte finns ett litet levande embryo i magen! Tänk ifall det har dött men inte fattat galoppen att trilla ut! Tänk om jag går runt här och tror att jag är gravid medan jag egentligen inte bär på ett tickande hjärta..

Hemska tanke. Men samtidigt finns den där i verkligheten och blåser mej i nacken. När som helst kan det ta slut. När. Som. Helst.

På onsdag morgon har jag hälsosamtal inbokat. Det ser jag fram emot. Skönt att kunna få ställa lite frågor till en levande människa istället för att sitta framför Google eller Familjeliv.  

Älskade lilla goding - stanna hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar