tisdag 15 maj 2012

Omvägar funkar

Det är skillnad på folk och folk alltså.
När jag fick reda på att jag var gravid förra veckan ringde jag till KK för att meddela dem och trodde väl någonstans i min lilla hjärna att man skulle få en tid för att kolla så att allt står rätt till i Mumindalen eftersom jag har genomgått hormonbehandlingar. Det är en naturlig befruktning, men med extra push.
Tji fick jag veta, jag var minsann inte berättigad till något tidigt VUL för att konstatera graviditet. Jag skulle ringa till Kvinnohälsovården och gå den vägen och snällt vänta på RUL. Kul.

Dagarna har gått och jag har stört mej lite på det där faktiskt och jag oroar mej såklart för om det verkligen finns en litet tickande hjärta där inne. Enligt mitt sjukhus´s planer så har man rätt till KUB-test någongång mellan vecka 11-14. Saken är bara den att vi har ju ett bröllop framför oss. Närmare bestämt 7 juli. Då är jag i vecka 12 +. Eftersom bröllopet kommer ske i min mans hemland Norge så åker vi upp dit redan i början av veckan, alltså i vecka 11 + någonting. Så det känns som att jag inte kommer få reda på ifall det ligger en liten kotte i magen innan bröllopet!
Jag vill inte gå omkring och oroa mej för detta utan vill kunna slappna av och njuta av graviditeten + bröllopsplanerna. Det blir lite mycket att oroa sig för känner jag om det ska vara ett osäkert kort kring magen.

Och på sjukhuset verkar det kört, enda chansen är väl att låtsas att jag har väldigt ont och misstänker utomkveds men att ljuga känns sådär.

Men så kom jag på det. Ett par mil härifrån finns en annan kvinnoklinik. En privat men landstingskopplad klinik. Så jag ringde till dem och förklarade mina tankar just med oron och stundande bröllop och vet ni vad hon svarade i luren?
- Ja men grattis!! Vad roligt att det ska bli både bebis och bröllop! Klart att vi ska boka in en tid till er!

31 maj är det dags! Tidigt VUL väntar oss! Åh vad glad jag blev!!
16 dagar kvar..

1 kommentar: