lördag 26 maj 2012

Tjut och böl AB

Jaha. Vad ska jag skriva. Ena stunden känns det som att det finns hur mycket som helst att få ner i ord medan det i nästa känns helt tomt. Rädslan finns konstant närvarande.
Min mage har varit svullen ordentligt i ett par dagar och själva matmagen har inte velat följa order så jag for till Apoteket igår för att inhandla dels Sea-band men också Laktulos. O himmel, jag ulkar och ulkar för att få i mej skiten, men skiter det gör jag - yes!
Å då är jag bara i vecka 7, hur ska min mage bete sig resterande veckor känner jag..

"Du kan bli mer känslig när du är gravid", står det i en del böcker och på hemsidor. Nämen säger du det? Jag tycker jag har mina tårar innanför ögonen jämt och det ska inte mycket till innan de tittar fram. Förra veckan, tror jag det var, tittade jag på Djursjukhuset då ett litet föl fick avlivas eftersom hans tunntarm hade spruckit. Jag satt i soffan och bölade som ett barn som tappat glassen i sanden. Va faan?! En häst på TV!

Åh vad jag önskar att det vore torsdag idag.
5 dagar kvar..

3 kommentarer:

  1. Funkar dina seaband?
    Jag vet i katten, möjligtvis hjälper det något för mig men långt ifrån tillräckligt..

    Och känslig, jotack! Jag bölade på ICA igår när jag såg en liten kotte som hade tappat bort sin mamma.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja jag tycker allt de har en funktion. Tjejen på Apoteket tipsade om att massera bandet mot handleden och inte bara ta på det och liksom låta det va. Jag har provat både och och tycker att det ger en liten effekt. Men det försvinner inte helt, det kommer ju snart tillbaka ;)

      Radera
  2. Jag har så känslig från första början, gråta alltså i vanliga fall för allt så jag vet inte om det är så stor skillnad. En litet föl som måste avlivas kan jag garantera öppnar mina tårkanaler även som ogravid.

    SvaraRadera