måndag 28 maj 2012

Ytterligare ett VUL

Solen skiner och jag har just kommit hem från jobbet. Läkaren som jag gick till nu under sista behandlingen ringde mej idag. Jag fick gå till henne eftersom min första kvinnliga läkare hade semester och så. Iallafall så berättade hon att hon hade varit sjuk i ett par veckor och att hon nu när hon kommit tillbaka igen mötts av glädjande besked att behandlingen hade fungerat och att jag är gravid! Hon gratulerade stort och var jätteglad för vår skull.
Hon frågade lite hur jag mår och ifall jag hade bokat ett VUL för att se så allt står rätt till. Jag berättade som det var att jag inte fått något tid eftersom det inte var befogat - jag räknades ju som vem sol helst och fick snällt ställa mej i ledet som alla andra gravida kvinnor.
Hon blev lite fundersam och menade på att det är jag visst befogad till, man brukar alltid ta in de kvinnor som lyckats genom hormonstimulering eftersom man inte vet hur många det kan vara i magen och så.
Jag berättade inte att jag har ringt till en privat. Jag kände mej lite dum fastän jag egentligen inte har någon grund för det. Klart att man går till en annan klinik om den första nekar en...

Läkaren ville iallafall se så det ser bra ut och eftersom jag hade ett sånt pass högt värde (69) så sa hon att det kan innebära att fler än ett ägg har släppt och att jag nu kan vara gravid med tvillingar.

Hjälp.

Hon bokade in en tid för tidigt VUL nu på fredag morgon. Den privata kliniken ska vi till på torsdag eftermiddag. Det blir lite kaka på kaka men strunt samma känner jag bara. Om allt visar fint på torsdag så kommer det bara kännas fint och härligt att få se den lille en gång till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar