onsdag 23 maj 2012

Vecka 7 ( 6+0)

Godmorgon där ute!
Idag går vi in i vecka 7 ( 6+0 ). För varje ny vecka känns det som en seger. En ny vecka utan blod. Hoppas bara att det visar fint resultat nästa torsdag. NERVÖS!
Snart ska jag vara på sjukhuset och ha hälsosamtal med en barnmorska. Det ser jag fram emot. Helst hade jag velat fått bekräftat att det finns ett embryo i magen. Tålamod hörrö!

Jag tycker att illamåendet har tagit mer kraft nu. Jag mår inte illa precis när jag vaknar eller går upp utan det kommer smygande efter några minuter. Idag vaknade jag tidigt och var med i morgonruset med bonusbarn som ska till dagis och skola. Vi tog varsitt barn och jisses vilken tid vi hade över sedan. Alla fyra satt i soffan och kikade på barneteve kvart i sju. Men då kom illamåendet, även att jag hade ätit en smörgås så fort jag kom ner i köket. Lustigt. På väg till dagis ( vi har gångavstånd ) så kände jag hur det ökade i halsen och att jag ville stanna och kräkas. Men det höll sig i magen. Fortfarande känns det sådär halväckligt i halsen.
Riktigt obehagligt, jag avskyr att kräkas. Varje gång jag får magsjuka så vill jag typ dö och skiter hellre ner mej arton gånger än att behöva kräkas. Fy för i faan.

Hoppas verkligen att det stannar vid illamående. Även att det är skönt att jag känner av graviditeten så kan jag inte undvika att känna obehag inför kräkningar.

Annars känns det bara bra denna start på sjunde veckan. Jag har fortfarande riktigt ömma och känsliga bröstvårtor och bröst. De är hårda, tunga och knöliga. Och onda - sa jag det?
Magen svullnar upp under dagen och mest på kvällen. Då ser jag verkligen gravid ut.
Jag får inte alls lika många magkramper längre. Däremot har jag som mensvärk vissa stunder.

Ja, det var väl allt.

Nu: Hälsosamtal.

2 kommentarer:

  1. Jag går också in i vecka 7 idag och känner inte alls lika mycket som du vilket oroar mig lite. Kan må illa ibland och spydde i söndags men senaste dagarna har det inte alls varit likadant. Bröstvårtorna gör ont när jag känner på dom men i övrigt känner jag inte mycket i brösten. Självklart googlar jag nu symptom helt galet men försöker låta bli. 1 vecka kvar till VUL för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att vi ligger lika! Vad jag har läst mej till och fått höra av vänner och bekanta så skiljer det sig väldigt mycket i hur man mår. En del känner ingenting medan nästa kräks tidigt tidigt och genom hela graviditeten.

      Du ska nog inte oroa dej (lätt för mej att säga när jag själv gör det.. he he ) men det går i vågor. Jag känner ena dagen att jag vill spy medan nästa morgon känns ganska okej. Det kommer och går. Härligt att du också har ett VUL att se fram emot. Jag väntar på mitt på torsdag, en vecka kvar!! :)

      Radera