onsdag 30 maj 2012

Vecka 8 ( 7+0 ) - hormonskev kvinna

Min app i Iphonen slog idag om till 7+0, graviditetsvecka 8. Jag kommer förmodligen tjata om detta varje ny vecka, men det är häftigt det här, jag har aldrig upplevt detta tidigare så det är stort.
Jag använder mej av Postafen och Sea-band dagarna igenom. Tuttarna ömmar fortfarande, lite lite mindre möjligtvis och magen känns lite småont emellanåt.

Så skönt att känna av kroppens reaktioner.

Förutom på en punkt!
Hormonerna gör verkligen en annorlunda. Jag som alltid har älskat att krypa tätt intill min man i soffan om kvällarna eller att ligga nära, nära i sängen vill just nu bara ligga ensam och ifred. Märkligt att man kan ändra sig så markant. Jag tar knappt i honom och när han tar i mej så blir jag lite avvaktande. Fan det känns ju helt sjukt! Jag är inte sånhär egentligen och det får mej att bli ledsen och nedstämd, jag vill känna närhet! Men efter att ha googlat en stund inser jag att jag är inte ensam om detta, många, många kvinnor har upplevt/upplever samma sak! Det är väldigt vanligt att hormonerna ger den effekten vilket känns skönt att få veta!

Förhoppningsvis vänder det snart. Jag saknar min älskade mans närhet och jag märker på honom att han tar illa vid sig. Kan inte vara kul att komma hem vid 17:30-tiden och mötas av en putt brud som lagar mat och mår illa. Han tar initiativet till pussen och jag möter den men inte mer än så. Krystad stämning och jag känner hur jag blir mer och mer irriterad så fort han kommer hem. Fan vilken bitch jag känner mej som! Jävla fruntimmer!
Vi äter under tysta minutrar, diskar och sätter oss i soffan på kvällen. Jag i ena änden och han i andra. Eftersom jag mår illa och blir supertrött på kvällen vill jag bara ligga för mej själv. Kan inte ha honom liggandes i knät, något som jag tidigare ÄLSKADE och som vi ALLTID låg. Nu går det inte.
Framåt 21-tiden är jag helt slut och gör mej klar för natten, pussar honom godnatt och går upp och lägger mej.

Så kommer nästa dag.

Fan. Vilken skit-kvinna jag är! Hur ska han orka med mej dessa månader?!

1 kommentar:

  1. Haha. jag var likadan! Men att må illa är ingen lek!! Tror dom överlever :)

    SvaraRadera