torsdag 1 mars 2012

Blod, blod, blod

Jag tyckte att blödningarna började avta igår och iförrgår. Igår klarade jag mej med enbart trosskydd. Äntligen börjar Proveran göra sitt tänkte jag. Men idag har det ökat på bra ordentligt igen och super-plus-tampongerna åkte fram igen.

Vad är det som händer egentligen? Hur länge ska detta pågå? Tog åttonde Proveratabletten idag och någonstans i mitt huvud så har jag för mej att läkaren berättade att när tablettbehandlingen var slut så kan man få en blödning igen. Ja men så trevligt om det inte ens blir något uppehåll utan det bara fortsätter och fortsätter..

Tur att jag rotade fram mina järntabletter som jag har dissat varje gång jag har varit på blodgivning. Surt bara att magen ska balla ur av dem, men hellre det än att bli dålig på grund av järnbrist. Där har jag varit en gång och det var inte att leka med. Fast då hade jag mens till och från i 9 veckor - hujedamej!

2 kommentarer:

  1. Jag tog provera för att jag inte hade egen mens eller så sällan för att blöda ut innan pergostart. Så säkerligen får du en blödning av den.

    SvaraRadera
  2. Ja så har ju jag också fått göra ibland före Pergotimebehandlingarna. För att blöda ut. Men skalpigt surt att mensen inte har slutat innan tabletterna är slut. Sista tabletten imorgon! Faan!

    SvaraRadera