tisdag 20 mars 2012

Telefonkontakt

Har varit i kontakt med kvinnokliniken och pratat med en barnmorska, samma som jag har pratat med tidigare och hon vet mycket väl min erfarenhet kring övertstimuleringen och cystbildningarna. Hon känner till min journal kan man säga.
Min undran var hur jag nu ska agera. Eftersom jag har min läkartid på måndag och det då kommer vara mensdag 7 så är det för sent för att börja med fjärde Pergotimekuren. Finns det någon möjlighet att få en tidigare läkartid? De ska ju bara se om cystan har förvunnit! Men icke. Den otroligt snälla barnmorskan berättade för mej att min läkare är på semester och kan bara på måndag. Hon har frågat andra läkare om de kan ta emot mej, men eftersom jag har varit svår att ställa in (ingen reaktion och sedan överstimulering) så vill de att jag bara ska ha en läkare. En läkare som håller i allt. Och bara för att hon nu råkar vara på semester så faller allting.

När hon sedan berättade att jag har kvar min tid på måndag och att det kommer vara för sent för behandlingsstart så att jag då måste vänta ytterligare en månad innan vi kan starta igen började jag gråta i telefonen. Barnmorskan sa att hon var hemskt ledsen och att hon verkligen har försökt att hjälpa mej och rådfråga andra en extra gång för att hon visste vilken reaktion hon skulle få i luren.
Man kan inte styra över kroppen i alla lägen, den gör som den vill, tröstade hon.

Jo tack. Fan vad trött jag blir på att min kropp gör tvärtemot. Som jag skrev i förra inlägget - innan om åren har den alltid kommit på dag 8, sen när vi skulle börja med Pergotimebehandlingarna så kom den 1-2 dagar efter avslutad dos! Alltså räknade min läkare utifrån det och bokade en tid för vad hon trodde skulle bli perfekt. Perfekt att se över cystan och perfekt att ev. börja med Pergotime!

Nä då ska kroppen bråka och ställa till det!

Varför?!

Jag blir så ledsen. Ledsen för att här har vi/jag planerat och ställt in mej mentalt på att få köra nästa behandling. Räknat dagar och väntat som ett litet barn. Men så skiter det sig.
Jag blir dessutom så ledsen på sjukvården. Varför kan inte bara en läkare, vilken gynläkare som helst, ta sig en glutt i muffen för att konstatera ifall cystan har förvunnit eller inte?! Det tar 5 minuter!

Hon fortsatte vidare med att "det är bra att du blöder ut också, med tanke på cystan.."

Blöder ut?!

Jag hade ju för sjuttan blodiga flytningar i 2 ½ vecka, sedan STÖRTMENS i 2 ½ vecka för att avslutningsvis ha blodiga flytningar i ytterligare 1 ½ vecka.

Blod i 6 ½ vecka.

Vad definierar du att blöda ut?!

Jag torkade tårarna och ringde min man på hans jobbtelefon. Jag grät och berättade att vi nu måste vänta ytterligare en månad. Även han tyckte att det var pesten men som vanligt så peppade han opp mej igen och fick mej att inse att det är liksom bara såhär det är. Han sa att han förstår varför det tar sån tid att bli gravida med hjälp av behandlingar. Inte nog med att kroppen ska strula - kan man inte heller justera läkartider efter kroppens signaler så är det rätt logiskt att det drar ut på tiden.

Fan. Bryt ihop och kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar