måndag 26 mars 2012

Planering inför nästa behandling

Vad sas då på sjukhuset idag?

För det första så är cystan puts väck. (hur svårt hade det varit att titta i muffen tidigare så jag hade kunnat börja med Pergotime?!?!..men lägg ner det nu damen..)
Jag har en finfin slemhinna på 9 mm och som är treskicktad, det tydde på att den förbereder sig vilket den brukar vara rätt bra på. Tur att någonting i min kropp fungerar..

Så hur går vi då tillväga vid nästa behandling?

Idag är det cd7 och på cd16 ska jag börja med Provera.
Eftersom jag uppenbarligen är ganska cystbildande av mej ska vi denna omgång prova att ta Pergotime på cd5-9 istället för cd3-7. Det brukar ge mindre antal cystor enligt min läkare. Som vi vet verkar enkeltur vara ganska lamt medan dubbel är för mycket så vi ska testa med 1 ½ dos. Det tror jag på.
Någonstans vid cd9-12 ska jag på VUL och visar det då att jag har en eller två äggblåsor i bra storlek ska jag köra ägglossningsstickor varje morgon för att se stegringen. Nappar jag den så ska jag få ta Pregnylsprutan! Äntligen! Hon frågade om jag skulle fixa att ta den själv och jag berättade att jag är Undersköterska så det är en baggis för mej.

Dagen har varit lugn och harmonisk! Ända sedan jag vaknade har jag känt att det är en bra dag och jag åkte med en lugn känsla i magen. Läkarbesöket kändes bra och jag fick mina åsikter och tankar genomförda. Jag har ju pratat om 1 ½ dos och ägglossningsspruta sedan i höstas!

Denna kur tror jag på! Stenhårt!

2 kommentarer:

  1. Wohoo! Bra! Nu kör vi :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Exakt hörrö! NU KÖR VI! Jag håller tummarna för alla som är mitt i detta nu!!

    SvaraRadera